عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام عملیات ساخت ضریح جدید حرم مطهر امامین عسکریین (ع) خبر داد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط امنیتی و سیاسی سامرا، ضریح تا پایان امسال به عراق منتقل می شود.

عقیق:«حسن پلارک»  با بیان اینکه کارگاه ساخت ضریح جدید امامین عسکریین(ع) در استان قم قرار دارد، افزود: هم اکنون در حال نصب آزمایشی ضریح و برطرف کردن ایرادات احتمالی آن هستیم.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با یادآوری اینکه عملیات ساخت ضریح مطهر امامین عسکرین(ع) از سال 89 آغاز شده است، اضافه کرد: ساخت ضریح با اشراف حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران انجام می شود و تمام هزینه ساخت ضریح بر عهده دفتر آیت الله سیستانی است.
پلارک درباره شکل و ابعاد ضریح جدید حرم مطهر امامین عسکریین (ع) نیز گفت: در ضریح جدید چوب ساج برمه به کار رفته که استحکام آن طبق آزمایش ها 300 تا 400 سال است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: در این ضریح 11 تن چوب، چهار تن و نیم نقره خالص و 60 تا 70 کیلو گرم طلا استفاده شده است.
گنبد، گلدسته و ضریح امامین عسکریین(ع) در 23 خرداد ماه سال 1386 از سوی تروریست های تکفیری وابسته به برخی کشورهای عربی در شهر سامرا در 125 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق با استفاده از 200 کیلوگرم مواد منفجره به کلی تخریب شد.
به دنبال این اقدام تروریستی علما و مراجع حوزه های مختلف، شخصیت های سیاسی و اقشار گوناگون مردم با برگزاری مراسم عزا این اقدام تروریستی را محکوم کرده و در برخی کشورها از جمله ایران عزای عمومی نیز اعلام شد.
حرم عکسریین مرقد امام علی نقی(ع) امام دهم و امام حسن عسکری امام یازدهم شیعیان(ع) است.
مراقد نرگس خاتون مادر امام مهدی(عج) و حکیمه خاتون دختر امام محمد تقی(ع) امام نهم نیز در حرم مزبور قرار دارد.
سرداب غیبت امام عصر (عج) نیز در ضلع غربی حرم سامرا واقع است.
بازسازی حرمین عسکریین به دنبال اقدام تروریستی مزبور با خرید برخی از منازل اطراف آن برای توسعه طرح جدید حرم آغاز شد و در این طرح شبستانی بزرگی نیز برای برگزاری مراسم در اطراف حرم در نظر گرفته شده است.
25
آبان ماه سال 1391 هم ضریح شش گوشه امام حسین(ع) پس از شش سال تلاش برای ساخت آن از شهر مقدس قم آماده انتقال به کربلا شد.
این ضریح پس از حرکت در شهرهای مختلف ایران و در یک مسیر یک هزار کیلومتری در نهایت به کربلا منتقل و در حرم سید و سالار شهیدان(ع) نصب شد.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین