عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران پیام زیارت اربعین را تجدید بیعت با اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) دانست.
عقیق:حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیام زیارت اربعین، تجدید بیعت آزادگان جهان با اهداف متعالی قیام اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، با استناد به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) که نشانه‌های مومن را در پنج چیز بیان فرمودند، افزود: یکی از این نشانه‌ها، زیارت اربعین است.

وی با تبیین فرازهایی از زیارت اربعین خاطرنشان کرد: در این زیارت، اهداف قیام امام حسین (ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین پیامبر اسلام(ص)، بیان شده و نشانگر آن است که در طول تاریخ پس از رحلت رسول مکرم اسلام، حقیقت دین به دست حکومت‌های نامشروع به انحراف کشیده شد و قیام حضرت سیدالشهداء(ع) برای معرفی اسلام حقیقی و هوشیاری مسلمانان و آگاهی بخشی به آنان بوده است.

این مسئول فرهنگی با اشاره به نقش و اهمیت منفعت طلبی و دنیا پرستی دشمنان اسلام در واقعه عاشورا، تصریح کرد: افرادی مانند عمر سعد و شمر (لعنه الله علیه) از جمله کسانی بودند که در زمان حیات پیامبر و حتی امیرالمومنین(ع) در راه دفاع از اسلام محرومیت و رنج دیدند، اما علایق دنیایی عامل انحراف آنها از مسیر اصلی اسلام شد تا به هلاکت رسیدند.

وی در همین رابطه بر لزوم عبرت آموزی از حادثه کربلا و قیام عاشورا تاکید کرد و با بیان فضایل امام حسین (ع) و یاران با وفای حضرت، از همگان خواست تا این ویژگی‌ها را در خود تقویت کنند.

نیک نژاد با برشمردن این ویژگی‌ها گفت: عبادت و بندگی، راضی بودن به رضای خدا، عزت نفس و شجاعت، نترسیدن از مرگ و به استقبال شهادت رفتن، مبارزه با ظلم و طاغوت، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی اصحاب و اهل بیت امام حسین بود.

نیک نژاد، از هیئات مذهبی، تشکل‌های دینی و مبلغین خواست تا در برنامه‌های خود بر قرائت زیارت اربعین و تدبر در فرازهای پرمعنای آن اهتمام ورزند.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین