عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۹۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
اگر مجالس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف اهل بیت(ع) باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

عقیق: حضرت آیت الله علوی گرگانی، در پیامی به پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله(ع)، که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قرائت شد، با اشاره به فلسفه قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و اهمیت نماز، تصریح کردند: اوج اهمیت نماز آن جا نمایان می‌شود كه امام حسین(ع) در میدان جهاد، به یاد نماز افتاده و این فریضه را در همان اول وقت اقامه می کنند.

معظم له در ادامه این پیام با توصیه به سخنرانان و مداحان به عنوان متولیان مجالس اهل بیت(ع) به خصوص حضرت سید الشهداء(ع)، یادآور شدند: مجالس را از نظر معرفتی پرباتر نمایند و بیشتر از اشعار حماسی و معرفتی استفاده كنید و ازسبك های سبك جدا بپرهیزید. همچنین در مدایح و مراثی و سخنرانی ها از كلماتی استفاده كنید كه از آن سوء استفاده نشود.

ایشان با اشاره به لزوم تبیین معارف اهل بیت(ع) در مجالس و محافل عزاداری حسینی، تاکید کردند: اگر مجلس عزاداری و سینه زنی بدون تبیین معارف باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهی كرده و در صورت رایج شدن این رویه، دشمن به هدف خود رسیده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کردند: مداحان و سخنرانان همیشه خود را به سلاح تقوا و اخلاص مجهز كنند؛ چرا كه اگر اخلاص در سخنان، اشعا ر و مداحی ها باشد، موثر خواهد بود و ابلاغ رسالت به نحو بهتری انجام می پذیرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین