عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
معرفی کتاب...
'سرانجام صالحان' بیان‌ داستان‌ شورانگیز حضرت‌ موسی(ع)، غیبت‌ و ظهور وی‌ در بنی‌اسرائیل‌ است‌ که‌ نویسنده‌ با بیان‌ این‌ داستان‌ سعی‌ در آموزاندن‌ مفاهیم‌ انتظار، غیبت، دعا و فرج‌ امام‌ مهدی(ع) دارد.

عقیق: "سرانجام صالحان" بیان‌ داستان‌ شورانگیز حضرت‌ موسی(ع)، غیبت‌ و ظهور وی‌ در بنی‌اسرائیل‌ است‌ که‌ نویسنده‌ با بیان‌ این‌ داستان‌ در دو بخش‌ انتظار و ظهور سعی‌ در آموزاندن‌ مفاهیمی‌ دربارۀ انتظار، غیبت، دعا و فرج‌ امام‌ مهدی(ع) به‌ شیعیان‌ است.
نویسنده در این کتاب موضوع انتظار و ظهور را در داستان حضرت موسی(ع) دنبال کرده و بیانی زیبا و نثری دلنشین به بیان شباهت های قوم موسی و مردم آخرالزمان پرداخته است و اینکه هر قومی سر نوشت خود را با اعمال خود رقم می زند، پس از اشتباهات اقوام گذشته پند بگیریم و با امام مهربانمان کاری را که قوم موسی با او کردند نکنیم.
به این ترتیب ماجراى پر فراز و نشیب داستان زندگى حضرت موسى(ع)، از پیش از ولادت تا 10 سال بعد از ازدواج در 146 صفحه از این کتاب با 150 مدرک و مأخذ اعم از قرآن، تفسیر، روایت و تاریخ طى فصل اول این کتاب(انتظار) در 14 بخش تمام می شود.
مؤلف در فصل دوم به ظهور موعود پرداخته است. 14 بخش این فصل نیز عبارتند از: ظهور منجى، آغاز مأموریت، به سوى کاخ ستم، دیدار ناخواسته، دعوت به یکتاپرستى، سرزمین جادوگران، مبارزه‏ى بزرگ، ایمان جادوگران، حزقیل هوشیار، پایدارى و پیروزى، آسیه‏ى پارسا، دشوارى‏هاى انتظار، پیمان شکنى پى در پى، فرجام فرخنده.
نویسنده در پایان کتاب در عنوانی به نام "پایانی برای یک آغاز" هدف از نگاشتن داستان حضرت موسی(ع) را چنین بیان نموده است.
"
یا صاحب‌الزمان!
داستان نجات بنی‌اسرائیل به دست موسی، پایان نیافت. اما تو کجا، موسی کجا؟
موسی، ششصد هزار بنی‌اسرائیلی را نجات داد، تو صدها میلیون انسان درمانده را رهایی می‌بخشی.
موسی، نه نشانه‌ی نبوت نمایاند.
تو وارث بینات نبوت و آیات قدرت همه‌ی پیامبرانی.
موسی موعود یوسف بود.
تو موعود همه‌ی پیامبرانی.
مولای من، داستان موسی را به خاطر تو نوشته‌ام.
خواستم به بهانه‌ی قصه‌ی موسی، از تو بگویم.
دانسته‌ام که خدا داستان موسی را فرموده تا ماجرای تو را باور کنم.
ای موعود منتظر!
منتظران موسی با دعا و درخواست، با ناله و ندبه، با صبر و بردباری و تحمل درد و رنج و تلاش و کوشش با شکر و سپاس گذاری ، ظهور موسی را پیش انداختند... ما نیز از درد دوری تو اشک می‌ریزیم و درمانده و ناتوان، مضطرّ و پریشان، اما امیدوار و آرزومند، داستانی دیگر را آغاز می‌کنیم: "قصه‌ی انتظار تو را، داستان ظهورت را".
شایان ذکر است، "سرانجام صالحان" نوشته نادر فضلی در 280 صفحه به همت انتشارات منیر منتشر شد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین