عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
قدم به قدم تا عاشورا/
امام صادق(ع) فرمود: «اگر مردم می دانستند چقدر خیر و برکت در زیارت امام حسین(ع)وجود دارد، برای زیارت او با یکدیگر مقاتله می کردند و هر آینه اموالشان را برای رفتن به زیارتش می فروختند.»
عقیق: ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...

مقام و منزلت زائر امام حسین(ع)

زائر امام حسین(ع) زائر خداست

زید شحام گفت: به امام صادق(ع) عرض کردم: «برای زائر قبر امام حسین(ع) چه پاداشی می باشد؟»فرمود:« همانند کسی است که خدا را در عرش دیدار نموده باشد.» گفتم:«برای کسی که یکی از میان شما زیارت کند چه می باشد؟» فرمود:«همانند کسی است که رسول خدا(ص) را زیارت نموده است.»


زائر امام حسین(ع) در امان خدا

شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد: «کمترین اثری که برای زائر امام حسین(ع) است، چیست ؟» فرمود: «کمترین تأثیر زیارت این است که خداوند متعال او،خانواده و مالش را حفظ می کند تا به سوی اهل خویش بازگردد و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود.»

امام صادق(ع) فرمود: «هر کس به زیارت قبر امام حسین(ع) برود در حالیکه عارف به حق او باشد، خداوند نام او را در اعلی علیین می نویسد.»


توجه خاص آن حضرت به زائر

امام صادق(ع)فرمود: «امام حسین(ع) در نزد خداوند به زائرش نظر می کند. او نگاه می کند که چه کسی برای آن حضرت گریه می کند. پس برای او طلب آمرزش کرده و پدرانش را می خواند تا برای آن زائر دعا کرده و طلب آمرزش و مغفرت نمایند. سپس امام حسین(ع) می فرماید: اگر زائر من می دانست که خدا چه چیزی به او عطا می فرماید،شادی او بیشتر از جزع و بی تابی وی می گردید.»

امام حسین(ع) فرمود: «هر کس مرا در زندگانیش زیارت کند،پس از مرگش به بازدید او خواهم آمد.»


دعای امامان معصوم(ع) برای زائر امام حسین(ع)

امام صادق(ع) فرمود: «اگر دوست دارید نام شما در زمره کسانی که رسول خدا(ص) ،علی(ع) ،فاطمه(س) و امامان معصوم(ع) برایش دعا می کنند باشد،به زیارت امام حسین(ع) بروید.»

امام صادق(ع) فرمود: «همانا حضرت زینب(س) نزد زائران قبر فرزندش حسین(ع)حضور یافته و برای گناهانش طلب آمرزش می کند.»


خیر و برکت زیاد برای زیارت امام حسین(ع)

امام صادق(ع) فرمود: «اگر مردم می دانستند چقدر خیر و برکت در زیارت امام حسین(ع)وجود دارد، برای زیارت او با یکدیگر مقاتله می کردند و هر آینه اموالشان را برای رفتن به زیارتش می فروختند.»

امام باقر(ع) فرمود: «اگر مردم می دانستند که زیارت قبر امام حسین(ع) چه مقدار فضیلت و برکت دارد،از شوق زیارتش جان می سپردند و نفس هایشان از شدت حسرت بند می آمد.»


غرق شدن در رحمت الهی

شخصی از امام صادق(ع) پرسید: «ثواب کسیکه قبر امام حسین(ع) را زیارت کند در حالیکه کبر و غرور نداشته باشد چیست؟»ایشان فرمود: «برایش هزار عمره و حج مقبول نوشته می شود. اگر شقی باشد سعید نوشته می شود و در رحمت الهی غوطه ور خواهد بود.»


زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا

امام صادق (ع) فرمود: «هر کس قبر امام حسین(ع) را در روز عاشورا زیارت کند همانند کسی است که در برابر او به خون خود غلطیده باشد.»


زیادتی در عمر و رزق

امام باقر(ع) فرموده است: «شیعیان ما را به زیارت قبر امام حسین(ع) امر کنید. زیارت او موجب فزونی در رزق و روزی،طول عمر،دفع بلایا و ناگواری ها می شود.»


زیارت امام حسین(ع) و آمرزش گناهان

امام صادق(ع) فرمود: «هر کس حسین(ع) را زیارت کند در حالی که عارف به حق بوده و به امامتش اقرار داشته باشد خدای سبحان گناهان او را می آمرزد.»

جابر جعفی، در ضمن یک حدیث طولانی از امام صادق(ع) روایت کرده است که:«چون از قبر امام حسین(ع) برگشتی ندا کننده ای تو را ندا می دهد که اگر آنرا می شنیدی تمام عمر را نزد قبر شریف امام حسین(ع) اقامت می کردی.آن منادی می گوید: خوشا به حال تو ای بنده خدا که سود فراوان بردی و به سلامت(در دین) دست یافتی عمل از سر بگیر که گناهان گدشته ات آمرزیده شود.»


منبع: چشمه های معرفت

کدخبرنگار: 211001

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین