عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
«شیخ محمد الهلباوی» قاری و مبتهل فقید مصری در طول بیست سال ارتباط با ایرانیان و پنج مرتبه سفر به کشورمان، اجراهای متعددی داشت که ابتهال «حب‌الحسین» یکی از ماندگارترین آن‌هاست.
عقیق:«شیخ محمد الهلباوی» قاری و مداح برجسته مصری محرم سال 1390 به ایران سفر کرد و در شهرهای اصفهان، مشهد، زاهدان و تهران به اجرای برنامه پرداخت. وی در طول عمر خود پنج بار به عنوان استاد قرآن به ایران سفر کرد و در یکی از این سفرها، ابتهال ماندگار «حب الحسین» را به زیبایی اجرا کرد:


دریافت

شیخ محمد عبدالهادی محمد الهلباوی در سال 1946 میلادی در منطقه «باب الشعریة» قاهره متولد شد، وی حفظ قرآن کریم را از سنین کودکی آغاز کرد و توانست قرآن کریم را به‌طور کامل زیر نظر جدش شیخ محمد الهلباوی حفظ کند.

وی در حالی که تنها 15 سال داشت در محفل‌های قرآنی، قرآن تلاوت و در مدح نبی مکرم اسلام مدیحه‌سرایی می‌کرد. وی در تلاوت ابتدا از شیخ محمد رفعت و شیخ منصور الشامی الدمنهوری و در تواشیح و ابتهالات دینی از شیخ علی محمود، شیخ زکریا احمد و شیخ طه الفنشی تقلید کرد.

الهلباوی در سال 1979 میلادی به‌عنوان قاری و مبتهل وارد رادیو قرآن قاهره شد و در سال 1980 میلادی با استاد سلیمان جمیل، پژوهشگر معروف موسیقی آشنا شد و در نهایت با انتخاب صاحبان اصوات زیبا، یک فرقه دینی تشکیل داد که این فرقه در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی در ایتالیا، فرانسه، آلمان به ارائه تواشیح و ابتهالات دینی پرداخته است.

اجرای دوره آموزشی برای قاریان و موشحان در شهرهای اصفهان، زاهدان و مشهد، سخنرانی‌ در زمینه فن تلاوت و تواشیح در کویت، عضویت در کمیته داوران دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، عضویت کمیته داوران مسابقات بین‌المللی قرآن شبکه ماهواره‌ای «الکوثر» در سال 2008 میلادی و مشارکت در محفل‌های قرآنی مصر از جمله فعالیت‌های مهم این قاری و مبتهل برجسته مصری به شمار می‌آید.

این قاری و مبتهل‌خوان مشهور مصری در 25 خرداد امسال در سن 67 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری دیابت دار فانی را وداع گفت.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین