عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
یك مقام مسوول در سازمان حج:
مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج وزيارت با اشاره به انفجارهاي شب گذشته در استان كربلا از سلامتي كامل زائران ايراني و اعزام ۲۵۰ هزار زائر از كشورمان به عتبات تا شب گذشته خبر داد كه از سه مرز چزابه، مهران و شلمچه به خاك عراق رفته اند.

عقیق: حجت الاسلام مهدي شهسواري، مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت گفت: همزمان با آغاز اعزام زائران اربعين حسيني به كربلاي معلي و به منظور ساماندهي هر چه بيشتر و نظارت بر روند برنامه‌هاي اجرايي اعزام، از صبح امروز عازم مناطق مرزي شديم.

وي افزود: در حال حاضر مهندس سعيدي اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت كشورمان به همراه شماري از مديران و مسوولان سازمان حج و آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهوز در مرز چزابه حضور يافته اند و از نزديك با زائران حسيني و همچنين با مديران اجرايي و مسوولان منطقه اي در اين زمينه به گفت وگو مي‌پردازند.

شهسواري خاطر نشان كرد: خوشبختانه روند اجرايي برنامه‌ها تا حدودي مناسب است، اما تلاش داريم خدمات بهتر و بيشتري به زائران ارائه شود تا با دغدغه كمتر و راحتي بيشتر زائران عزيز به زيارت خود بپردازند.

وي يادآور شد: در سال جاري سازمان حج وزيارت كشورمان كار ساماندهي اعزام تمامي زائران اربعين حسيني را با هماهنگي سايرنهادها، ارگانها و وزارتخانه به عهده گرفت تا نحوه اعزام زائران نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر و روانتر انجام گيرد.

مدير كل حوزه رياست سازمان حج وزيارت تصريح كرد: به همين منظور با هدف ساماندهي زائران اربعين خدماتي را به اين عزيزان همچون بيمه خدمات درماني ارائه كرديم تا همه عزيزان با پرداخت هزينه اندكي بتوانند به صورت رايگان در مرزهاي كشور و همچنين در عتبات از اين خدمات استفاده كنند.

وي همچنين از فعال شدن حركت‌هاي خودجوش مردمي در شهرهاي مرزي كشور خبر داد و افزود: خوشبختانه حركت مردمي خوبي در مرزها صورت گرفته است، و مردم عزيزمان در اين شهرها با راه اندازي ايستگاه‌هاي صلواتي خدمات رايگان را به زائران حسيني ارائه مي‌كنند.

اين مقام مسوول در سازمان حج، گفت: تلاش كرديم ان شاالله خدمات بهتر و بيشتر را به زائران در عراق فراهم كنيم كه افزون بر راه اندازي چادرهاي هلال احمر و مراكز درماني، وسايل حمل و نقل را نيز براي زائران اباعبدالله الحسين(ع) ايجاد كرديم تا باشد نام ما هم به عنوان زائر حسيني در پيشگاه درگاه الهي ثبت شود.

وي همچنين به آمار زائران اعزامي در قالب طرح ساماندهي به عتبات عاليات اشاره كرد و افزود: تا شب گذشته از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه، بيش از ۲۵۰ هزار زائران ايراني به عتبات اعزام شده اند.

مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج زيارت كشورمان به انفجارهاي شب گذشته در استان كربلا نيز اشاره اي داشت و گفت: خوشبختانه اين انفجارها تلفاتي جاني را نداشته است و هيچ زائران ايراني نيز در اين انفجارها مورد اصابت قرار نگرفته اند و همه زائران كشورمان در سلامت هستند.

وي توصيه كرد با توجه به سردي هوا در مناطق مرز و همچنين در خاك عراق، زائران حسيني حتما لباس گرم به همراه داشته باشند تا صحيح و سالم و با زيارت مقبول به كشور عزيز ايران برگردند.

شهسواري همچنين از توزيع بروشورهاي بين زائران خبر داد و گفت: در اين بروشورها تذكرات لازم ارائه شده است و زائران مي‌توانند با مطالعه آن در طول زيارت بهره بگيرند تا با مشكلي جدي روبه رو نشوند.

شايان ذكر است، شب گذشته ۴ خمپاره از ناحيه فلوجه به كربلا شليك شده كه يكي از اين خمپاره‌ها به داخل يك خيابان و خمپاره دومي به يك خودرو و خمپاره سوم داخل يكي از آبروهاي شهر و خمپاره چهارم نيز به محل بازي كودكان اصابت كرده است كه اين چند خمپاره تنها چند زخمي داشته وتمامي اين اتفاقات در منطقه حي العسكريه كربلا رخ داده بود.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین