عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۶
یک استاد حوزه و دانشگاه:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: فاکتورهای لازم برای شخص مؤمن این است که ایمانش علاوه بر زبان در اعتقادات قلبی و عملکردش نیز جاری باشد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شجاعی اظهار کرد: فرد مؤمن با توجه به شرایط زندگی هیچگاه ایمانش را کنار نمی‌گذارد و به همین دلیل است که واژه ایمان و مؤمن همواره با همدیگر به کار می‌روند.

وی یادآور شد: ایمان یعنی علاوه بر اینکه به زبان خود اقرار به دین می‌کنیم باید در عمل نیز نسبت به چیزهایی که می‌گوییم اعتقاد خاصی داشته باشیم و ایمان باید در رفتارمان نیز نمود داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینکه، آیا عمل صالح جزء ایمان است و یا شرط ایمان، بین اکثر علما اختلاف نظر وجود دارد، ولی باید بگوییم که ایمان و عمل صالح هر دو باید در کنار یکدیگر باشند. عمل صالح وقتی ارزش پیدا می‌کند که سرچشمه آن ایمان باشد.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم فاکتورهای لازم را برای اینکه ببینیم فردی مؤمن است یا نه، بیان کنیم باید بگوییم مؤمن کسی است که ایمانش در زبان، رفتار و کردارش نمایان باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که «ایمان در تمام عرصه‌های زندگی ما نیز حضور چشمگیری دارد» گفت: اگر سیاست‌مدار فردی مؤمن باشد هیچگاه از منافع کشورش نمی‌گذرد و درصدد آن است که با حفظ ایمان به آن چیزی که به نفع کشور است برسد.

شجاعی در پایان گفت: ایمان باید در تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی وجود داشته باشد، پس با ایمان می‌توانیم در تمام مراحل زندگی موفق باشیم و نباید فراموش کنیم که ایمانمان باید در رفتار و کردارمان نمایان شود. صرفا داشتن ظاهری مؤمن‌وار کفایت نمی‌کند.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین