عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
قدم به قدم تا عاشورا/
اگر عاشق امام حسین(ع) از دنیا برود،عده ای از ملائکه به نیابت از او،اعمال صالحه انجام می دهند و برای او دعا می کنند.اینگونه خیرات،چون توسط ملائکه انجام می شود،دائمی است و انقطاع ندارند و همیشه ثواب آن اعمال را برای او ثبت می کنند.

 

ارباب من حسین جان! حالا که چهل قدم مانده! تا عزادار شدنم، تا سینه چاکی ام، پس بگذار به استقبالت بیایم اربابم و ورودی شهر کرب و بلا سجده به قدمگاهت بزنم که اربابم حالا که داری برای بندگی خدا آماده میشوی این من نا چیز، این من کمترین می آیم و چله نشینی را آغاز میکنم تا بگویم هر روز روایتی از سرشت آسمانیت را...


آثار و برکات محبت به امام حسین(ع):

1) نجات از عذاب

غایت و هدف همه اعمال صالحه، قرب به خدا، سیراب شدن از آب کوثر،دست یابی به بهشت و خلاصی از جهنم است و همه اینها در سایه عزاداری و عشق ورزیدن به اباعبدالله(ع) و ائمه معصومین(ع) حاصل خواهد شد.

2) ثبت در دیوان حسنات

در روز قیامت نامه اعمال انسان ها به دست آنها داده خواهد شد. کسیکه اعمال صالح انجام داده باشد نامه اعمالش را به دست راست او می دهند و افراد گناهکار نامه اعمالشان را با دست چپ دریافت می دارند. هر عملی نیز دز میزان اعمال دارای وزن و ارزش مخصوص به خود است. محبت و ارادت به سیدالشهداء(ع) عملی است که هیچ کار دیگری را نمی توان هم وزن آن قرار داد. و نیکوتر از این،آن است که این محبت در دیوان حسنات ثبت می گردد و موجب سربلندی عاشقان آن حضرت در محشر کبری خواهد بود.

3) شفاعت در قیامت

اوج اعمال زمانی مشخص می شود که انسان در سرای باقی همنشین پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) باشد. امام حسین(ع) در قیامت به نزد یاران و دوستداران خود می آید،آنها را مورد تفقد قرار می دهد و نزد پرودگار متعال از آنها شفاعت می نماید. واقعاً هیچ عملی را به این درجه از منفعت می توان پیدا کرد؟

4) همنشینی با پیامبر اکرم(ص)

اعمال صالحه موجب برتری انسان نسبت به دیگرمؤمنین می شود،در حالیکه بوسیله توسل به امام حسین(ع) انسان همنشین پیامبر اکرم(ص) و امیر المؤمنین(ع) می شود.

5) مصاحبت با خدا

رضوان الهی درجه ای است که بالاتر از بهشت محسوب می شود و اعمال صالح،در نقطه اوج خود، موجب رسیدن انسان به این مقام شامخ می گردند. ولی،مطابق روایات،عشق ورزیدن و توسل به امام حسین(ع)، هم صحبتی با پروردگار که مقامی فوق عرش الهی است را برای انسان به ارمغان می آورد.

6) ملائکه در تشییع جنازه عاشق امام حسین(ع)

در تشییع جنازه انسان صالح،جمعی از خوبان شرکت می کنند و از مال حلال برای او کفن تهیه می کنند و عالم ظاهرالصلاحی نیز بر جنازه او نماز میت به جای می آورد.این به سبب اعمال نیک و حسن رفتاری بوده است که آن شخص به آن مشهور بوده است. اگر چه این مقام نسبت به مقامات دنیوی دارای درجه و ارزش والایی است،لکن با مقام دوستداران امام حسین(ع) قابل قیاس نیست. در دستگاه با عظمت امام حسین(ع) اگر عاشق و محب آن حضرت از دنیا برود،حضرت روح الامین با ملائکه مقربین بر جنازه او نماز می خوانند،او را حنوط کرده و با کفن های بهشتی او را می پوشانند.

7) نیابت فرشتگان

بعد از مرگ انسان،باقیات الصالحات منقطع و پراکنده خواهد شد. یعنی خانواده شخص یا برخی افراد مؤمن گاهی برای انسان اعمال حسنه ای انجام می دهند که ثمره اش به آن شخص می رسد،ولی دائمی و مستمر نیست. مانند اعمالی که به نیابت انسان مؤمن انجام می دهند یا کسانی برای او هدیه و خیراتی می فرستند و یا آثار علمی،اولاد یا صدقه جاریه ای از او به جای مانده که موجب نزول رحمت الهی بر شخص میت می شود.ولی این آثار و برکات غالباً منقطع و پراکنده خواهند بود. اما اگر عاشق امام حسین(ع) از دنیا برود،عده ای از ملائکه به نیابت از او،اعمال صالحه انجام می دهند و برای او دعا می کنند.اینگونه خیرات،چون توسط ملائکه انجام می شود،دائمی است و انقطاع ندارند و همیشه ثواب آن اعمال را برای او ثبت می کنند.

8) عاشق امام حسین(ع) در زمره ملائکه مقریبن

قرار گرفتن در زمره عبادالله الصالحین نهایت ترقی و رشد در اعمال خیر و صالحه است. اما بوسیله عشق ورزیدن به امام حسین(ع)،انسان در زمره فرشتگان و ملائکه مقربین،بلکهدر زمره کروبیان(سادات و بزرگان ملائکه مقربین) قرار می گیرد. 



منبع:چشمه های معرفت

کد خبرنگار:211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین