عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
رئیس سازمان اوقاف عنوان کرد:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: برکات زیارت پیاده امام رضا(ع) باید در سطح جهان اسلام و تشیع فرهنگسازی شود.

عقیق :حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست جمع بندی نظارت تخصصی از اداره کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: سرکشی به استان‌ها و بررسی وضعیت فعالیت ‌ها به کشف ایرادها و حل مشکلات منجر می ‌شود که این راهی برای برنامه ‌ریزی بهتر و نتیجه مورد قبول است.
وی با بیان این‌که «98 درصد امور با پیگیری انجام می ‌شود» گفت: انتظار می ‌رود مسئولان در سازمان و ادارات کل، با نظارت مستمر و همراهی و همدلی به حل مشکلات کمک کنند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: کارها اگر به صورت فردی انجام شود، کمبود نیرو همواره احساس خواهد شد اما اگر نیروهای موجود با سازماندهی به کار گرفته شوند، در پایان کار نتایج بهتری مشاهده خواهد شد.
حجت الاسلام محمدی بر انجام کارها به صورت جمعی وبا روحیه بسیجی تاکید کرد و افزود: مدیران و معاونین باید به جای امر و نهی کردن به بطن کارها رفته و برخی از امور را شخصا به دست گیرند.
وی تبدیل سیستم‌های سنتی به مکانیزه را یک دستاورد مهم در سازمان تلقی کرد و گفت: آموزش امر مهم و جدی است، لذا باید نیروها در همه سطوح سازمان به صورت مستمر در امور مختلف، آموزش ببینند.
حجت الاسلام محمدی با تاکید بر انتقال فرهنگ رضوی به زائران بیان داشت: معارف رضوی در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی باید ترویج پیدا کند تا زائران با معرفت بیشتری به زیارت امام بیاید .
وی با اشاره به اینکه عده ای از برکات زیارت پیاده ائمه بی اطلاع هستند و می گویند که چرا برای زیارت ائمه باید مشقت و سختی کشید؟ گفت:: اثار برکات زیارت پیاده ائمه(ع) باید در سطح جهان اسلام و تشیع فرهنگسازی شود.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این فرهنگسازی نیازمند برنامه ریزی مناسب است و باید طوری این مهم را مدیریت کنیم تا زیارت پیاده با همه مشکلاتش در ذائقه زائران شیرین و گوارا باشد که این امر لازمه میزبانی خوب از زائران است.
وی خطاب به مسئولین پایگاه های خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) گفت: معرفی امام زادگان در مسیر عبور به حرم رضوی باید صورت بگیرد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین