عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
تنها يك هفته تا اربعين حسيني باقي مانده كربلا شاهد حضور ميليوني زائران و شيفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

عقیق:در سيزدهمين روز از ماه صفر المظفر و در حاليكه تنها يك هفته تا برپايي مراسم باشكوه اربعين حسيني باقي مانده است سيل زائران دلباخته حضرت سيدالشهدا(ع) در كربلاي معلي موج مي زند.

ميليونها زائر و شيفته خاندان عصمت و طهارت از نقاط مختلف كشور عراق و نيز كشورهاي همسايه و حاشيه خليج فارس از روز شنبه 23 آذرماه با پاي پياده خود را به كربلاي معلي رسانده اند تا اربعين را در كنار حرم مطهر امام حسين(ع) بوده و براي اسارت خاندان اهل بيت(ع) به سوگ بنشينند.

جمعيت زائران در خيابانها و به ويژه اطراف حرمين شريفين موج مي زند. حضور پرشمار زائران حسيني حال و هواي خاصي به كربلا بخشيده به طوريكه حركت را در خيابانها با مشكل روبه رو ساخته و تردد در خيابانها و بين الحرمين با سختي امكان پذير است.

با ورود زائران حسيني به كربلا و ازدحام جمعيت صفوف نمازهاي جماعت حرم حضرت امام حسين(ع) به خيابانهاي اطراف كشيده شده و هر روز شاهد برپايي نماز پرشكوه جماعت در اين مناطق هستيم.

با اعتقاد و همت وصف ناپذيري كه مردم عراق براي پذيرايي از زائران دارند، برپايي خيمه هاي حسيني، توزيع انواع نذورات و تشكيل صفوف زائران براي دريافت نذورات از ديگر صحنه هايي است كه اين روزها به وفور در كربلاي معلي ديده مي شود.

فشردگي جمعيت در مراكز بازرسي زائران توسط ماموران امنيتي، ازدحام جمعيت در داخل حرمين شريفين و غيرقابل دسترس شدن ضريح، فعاليت گسترده خادمان حرمين شريفين حضرت امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) از ديگر نكاتي است كه مي توان در آستانه اربعين حسيني به آن اشاره كرد.

انبوه زائران پياده از نجف اشرف و با وجود مشكلات فراوان براي شركت در مراسم اربعين در كربلا به سمت اين شهر در حركت هستند و به گفته حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امسال نيز هيچ مشكلي در برپايي مراسم اربعين به وجود نخواهد آمد.

براساس اين گزارش، زائران حسيني از قوميت هاي مختلف عراق با فرزندان خود در مسير جاده هاي منتهي به كربلا پرچمهاي عزا برافراشته اند و راه طولاني را با عشق به امام شهيدان ابا عبدالله الحسين(ع) هموار مي كنند.


جزئیات پیاده روی از نجف تا کربلا


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین