عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
مرز شهرستان مهران 24 ساعته برای تردد زائران باز است

عقیق:فرماندار شهرستان مهران با بیان اینکه مرز این شهر برای تردد زائران ۲۴ ساعته باز است، به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در امر تردد زائران اربعین حسینی پرداخت.

حجّت الله نصیری پور با بیان اینکه "مرز مهران در طول ۲۴ ساعت شبانه روز باز است”، به برخی محدودیت ها اشاره کرد وگفت: در هنگام غروب چنانچه در مرز عراق وسیله نقلیه برای انتقال زائران ایرانی به شهرهای نجف و کربلا وجود نداشته باشد، برای جلوگیری از سرگردانی زائران اجازه خروج به آنها داده نمی شود و این افراد باید تا صبح روز بعد صبر کنند، در غیر اینصورت هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
وی با اعلام این خبر که امکان صدور ویزا در مهران نیز وجود دارد افزود: البته این امر به خاطر اینکه کنسولگری عراق در آنجا وجود ندارد مقداری طول خواهد کشید و باعث معطلی زائران خواهد شد.
 
وی با اشاره به امکاناتی که در خصوص حمل و نقل زائران از مهران تا پایانه مرزی در نظر گرفته شده است گفت: شهرداری مهران، هیئات مذهبی و بسیاری از اقشار مردم از جمله فرهنگیان وسایل نقلیه خود را به طور رایگان و صلواتی به این امر اختصاص داده اند.
 
نصیری پور با بیان اینکه مساجد، حسینه ها، مهمانسرای ادارات، نمازخانه مدارس آمادگی اسکان زائران را دارند خاطرنشان کرد: حتّی برخی از مردم نیز منازل خود را برای اسکان زائران حسینی خالی کرده اند.
 
وی حمل و نقل برگشت زائران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای این امر از ظرفیت ناوگان مرکز استان و نیز استان های همجوار مانند کرمانشاه، همدان و لرستان استفاده خواهد شد.
 
وی در ادامه توضیحات خود اظهار داشت: پایانه مهران از ۱۸ گیت ورود و خروج برخوردار است که جهت جلوگیری از ازدحام جمعیّت و بروز مشکلات ناشی از آن هنگام بازگشت زائران، صرفاً کار ورود را انجام می دهند.
 
” برای جلوگیری از افزایش کرایه ها، تعزیرات حکومتی در پایانه مرزی مهران حضور دارد و با متخلفین شدیداً برخورد خواهد شد”
 
فرماندار مهران با اعلام این خبر یادآور شد: در ایّام پس از دهه اوّل محرم، رانندگانی که اقدام به افزایش کرایه ها کرده بودند مورد جریمه قرار گرفتند که یکی از این جریمه ها، محرومیت دائم  از ورود به پایانه مرزی مهران بوده است.
 
نصیری پور در پایان خاطرنشان کرد زائران گرامی می توانند جهت رفاه حال خود و عدم معطلی در مرز مهران، هزینه های مربوط به تردد از مرز را در محلّ سکونت خود پرداخت نمایند و هنگام مراجعه به مرز، اصل فیش را همراه داشته باشند.
 
شماره حساب های مربوط به مبالغ واریزی از این قرار است:
 
شماره حساب ۲۵۱۰۰۰۰۸۸۸۰۰۶ به نام تجمیع وجوه بیمه و هلال احمر نزد بانک ملی ایران هر نفرمبلغ ۱۵۰/۰۰۰ ریال
 
شماره حساب ۰۱۰۶۶۸۵۴۹۵۰۰۸ به نام عوارض شهرداری مهران نزد بانک ملی ایران هر نفر ۱۰۰/۰۰۰ ریال
 
شماره حساب  ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ پرداخت عوارض خروج از کشور نزد بانک ملی ایران هر نفر مبلغ ۷۵/۰۰۰ ریال


منبع:سلام دلفان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین