عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۰
مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت طفلان مسلم
این تعبیر را زیاد شنیده ایم که عده ای می گویند چه زود گذشت. اما حقیقت این است که برای یک چشم انتظار همه چیز دیر می گذرد. برای یک مادری که فرزندش مفقود الاثر است لحظات خیلی طولانی سپری می شود.

گزارش تصویری مراسم

صوت مراسم

عقیق: مراسم عزاداری دهه دوم صفر در هیئت طفلان مسلم مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم پر شور حجت الاسلام حلوائیان سخنرانی کرد و در ادامه مراسم فاطمه چهره گشا از اعضای مرکز آموزش قرآن و معارف اسلامی به دکلمه خوانی در رثای حضرت رقیه(س) پرداخت و حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی نیز در این مراسم به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

 در ادامه نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام حلوائیان را بخوانید:

* انسان مومن مثل پرنده مهاجر است. پرنده مهاجر کارش هجرت است. ما هم باید هجرت کنیم ، انی مهاجر الی ربی ، به سمت خدای متعال.

*هرکسی کاو دور ماند از اصل خویش/ بازجوید روزگار وصل خویش. همه هستی به من و شما این پیغام را می رساند که از اصل خود دور افتاده ایم. باید همه هم و غم  خود را صرف رسیدن به محبوبمان کنیم. لذا در دعای کمیل می خوانیم خدایا گیرم بر عذابت صبر کردم اما چگونه بر فراغ و دوری ات صبر کنم.

* آن چیزی که برای عاشق سخت است دوری از محبوب است. آن چیزی که برای یک بچه مشکل است جدا شدن از مادرش است.

*این تعبیر را زیاد شنیده ایم که عده ای می گویند چه زود گذشت. اما حقیقت این است که برای یک چشم انتظار همه چیز دیر می گذرد. برای یک مادری که فرزندش مفقود الاثر است لحظات جدایی از فرزندش خیلی طولانی سپری می شود.

*حافظ می گوید منم که بی تو نفس می کشم زهی خجلت/ مگر تو عفو کنی ورنه چیست عذر گناه. چرا باید لحظات دوری از امام زمان (عج) راحت بگذرد. چرا بی تابی نمی کینم. بچه ای که از پدر و مادرش دور است مدام در حال بهانه گیری است. آیا ما هم همین حال را در دوری از آقایمان داریم؟

*اگر متوجه این موضوع شدیم که در هجران از محبوب به سر می بریم، آن وقت این پیغام را به دلت می دهند که غم مخور ایام هجران رو به پایان می رود. آن وقت این لذت دارد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین