عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
فرماندار مهران با تبيين شرايط صدور ويزا در مهران، با اشاره به مدت زمان صدور ويزا از زائران خواست كه حتي الامكان ويزايشان را خارج از مهران تهيه كنند.
عقیق:حجت اله نصيري پور، فرماندار مهران به تشريح آخرين وضعيت زائران عتبات در مهران پرداخت و گفت: از ۱۶ آذرماه كه مرز به روي زائران باز شده است تاكنون ۲۶ هزار نفر از اين مرز خاك ايران را براي زيارت اباعبدالله الحسين در روز اربعين ترك كرده و وارد خاك عراق شده اند.

وي در ادامه به شرايط صدور ويزا در مهران اشاره كرد و افزود: كساني كه ويزاي كشور عراق را ندارند با در دست داشتن گذرنامه به اضافه ۴۲ دلار مي‌توانند به دو دفتري كه در ابتداي پايانه مهران براي اين امر لحاظ شده است مراجعه كنند.

فرماندار مهران مدت زمان صدور ويزا را از ۱۲ تا ۲۴ ساعت عنوان و اظهار كرد: با توجه به شرايط ضعيف صدور ويزا در كشور عراق ممكن است زائران براي دريافت گذرنامه هايشان بيش از ۲۴ ساعت معطل بمانند كه به زائران توصيه مي‌كنيم ويزايشان را خارج از مهران بگيرند.

نصيري پور با بيان اينكه گذرنامه‌ها پس از ارائه در ليست ۲۰ نفري آماده و براي دريافت ويزا ارسال مي‌شود، گفت: زائران تنها با داشتن گذرنامه داراي اعتبار و مبلغي براي خريداري ۴۲ دلار از صرافي به دفاتر مراجعه كنند.

وي يادآو شد: متأسفانه برخي افراد كه فاقد گذرنامه هستند و يا اعتبار گذرنامه آنها به پايان رسيده است به دفاتر مراجعه مي‌كنند و اين امر مشكلاتي را به همراه داشته است كه از آنها مي‌خواهيم در اين امر دقت كنند.

فرماندار مهران با بيان اينكه وقتي ويزا در ليست ۲۰ نفره دريافت شد دو ليست براي دريافت نامه خروج به ستاد شمسا تحويل داده مي‌شود، گفت: دفاتر دريافت گذرنامه براي صدور ويزا در ابتداي ورودي مهران به نشاني ميدان شهدا يادمان سه شهيد گمنام ساختمان‌هاي پيش ساخته شهرداري واقع شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان به تشريح خدمات و امكاناتي كه براي زائران اباعبدالله الحسين (ع) در مهران فراهم شده است پرداخت و اظهار كرد: در مدتي كه مرز به روي زائران انفرادي بازگشايي شده است، اسكان زائران در مساجد و حسينيه‌ها به خوبي انجام گرفته است.

نصيري پور با اشاره به تهيه غذاي رايگان در سه وعده صبحانه، ناهار و شام براي زائران گفت: خيران شهر مهران و نقاط ديگر پاي كار آمده و در ايستگاه‌هاي صلواتي كه به همين منظور در نقاط مختلف تعبيه شده است به فعاليت مشغول هستند و غذاي آماده در اختيار مردم مي‌گذارند.

وي افزود: اتوبوس‌ها و ميني بوس‌هاي شهرداري زائران را رايگان تا پايانه مرزي انتقال مي‌دهند و آژانس صلواتي از سوي هيأت‌هاي مذهبي هم براي اين منظور تشكيل شده و كاركنان آموزش و پرورش و فرهنگيان نيز براي انتقال زائران به مرز با ماشين‌هاي شخصي اعلام آمادگي كرده اند.

فرماندار مهران در پايان با اشاره به هواي سرد مهران و كشور عراق و ازدحام جمعيت بي سابقه به زائران توصيه كرد كه با خود لباس گرم، پتوي مسافرتي و مقدار معيني دارو براي بيماري سرماخوردگي يا موارد ديگر به همراه داشته باشند كه در صورت ابتلا استفاده كنند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین