عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيشابور گفت: از ابتداي امسال، ۲۰۰ ميليون ريال از سوي مردم نيشابور به ستاد بازسازي عتبات عاليات نيشابور اهدا شده است.
عقیق:برات علي‌نيا، معاون فرماندار نيشابور در جلسه هماهنگي مسابقات قرآني اوقاف در نيشابور اظهار كرد: جايگاهي وسيع‌تر از قرآن كريم در حكومت جمهوري اسلامي نداريم.

وي خاطرنشان كرد: مسئولان كميته‌هاي۲۰ گانه، اقدامات خود را درباره اجراي مصوبات به دبير‌خانه مسابقات اعلام كنند.

دبير شوراي اداري شهرستان نيشابور افزود: با توجه به وقوع زلزله‌هاي مكرر در شمال از تمامي دستگاه‌هاي مسئول تقاضا داريم آمادگي‌هاي لازم را در زمينه حوادث پيش‌بيني نشده داشته باشند.

امام جمعه نيشابور نيز در اين جلسه گفت: روز قيامت، انسان كتاب اعمال خودش را گشوده شده مي‌بيند كه چيزي بدان اضافه و يا كم نشده و جزئيات آن قابل ديدن است.

حجت‌الاسلام اسماعيل مقري مؤذن افزود: زندگي يعني نوشتن كتاب اعمال و آثار آن كه حقيقت جدانشدني از اعمال است و ما محكوم به پيامد‌هاي اعمال خود هستيم.

وي با اشاره به اينكه در روايات آمده است كه مردم در دنيا دو زبان دارند، عنوان كرد: در يك جمع به گونه‌اي سخن مي‌گوئيم و در فضايي ديگر متضاد با آن سخن مي‌گوييم و حضرت رسول (ص) اين دو زباني را مذمت كردند.

مقري تصريح كرد: همه مسئولان ادارات و نهاد‌ها در برگزاري مرحله استاني سي و ششمين دوره مسابقات قرآن خراسان رضوي در نيشابور با اداره اوقاف همكاري كنند.

مقري با بيان اينكه نماز جمعه، نماز حكومتي است، خواستار مساعدت همه مسئولان و فعالان اجتماعي در ساخت مصلي نيشابور شد.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيشابور نيز در اين جلسه گفت: امسال ۲۸ نفر از افراد متخصص به عتبات اعزام شده‌اند.

سيدحسين اكرامي افزود: باتوجه به اينكه خراسان رضوي منسوب به امام رضا (ع) است، تعويض طلا‌هاي باب‌القريش و باب المراد حرم كاظمين بر عهده استان ما گذاشته شده است.

وي با اشاره به نياز اين طرح به حدود ۱۶ هزار خشت طلا كه سه هزار خشت آن سهميه نيشابور تعيين شده است، اظهار كرد: ۵۰۰ خشت طلا تا الان جمع‌آوري شده است.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نيشابور با اشاره به اينكه امسال ۲۰۰ ميليون ريال از سوي مردم خداجو براي بازسازي اهدا شده است، گفت: محل ستاد واقع در ساختمان شماره دو فرمانداري است.

اكرامي با بيان اينكه تمام اقدامات بازسازي پس از مطالعات و پژوهش انجام شده است، تصريح كرد: يك ريال از نذورات مردمي در جاي ديگري هزينه نشده است.


منبع:تسنیم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین