عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
نماينده ولي فقيه در استان مركزي از احدث حسينيه اراكي‌ها در كربلاي معلي با كمك يك خير اراكي خبر داد.
عقیق:آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي اظهار داشت: يك خير اراكي زميني به مساحت ۸۰۰ متر مربع به ارزش ۶۰۰ ميليون تومان به منظور احداث حسينيه اهدا كرده است.

وي افزود: در صورتي كه مردم شريف اراك هزينه ساخت اين حسينيه را بپردازند، كار ساخت اين حسينيه آغاز خواهد شد.

امام جمعه اراك ضمن دعوت از دوستداران حسيني و نيكوكاران براي مشاركت در ساخت اين حسينيه تصريح كرد: نيكوكاران و عاشقان اهل بيت (ع) مي‌توانند براي مشاركت در اين امر خير وجوه نقدي خود را به شماره حساب ۹۹۹۸۸۰ بانك ملت قابل پرداخت در سراسر كشور واريز كنند.

دري نجف‌آبادي ابراز داشت: اميدواريم به زودي هيئت موسس و امنا براي ساخت اين حسينيه تشكيل شود.

به گفته نماينده ولي فقيه در استان مركزي هم اكنون كيومرث محمودي، سليم‌آبادي اعضاي هيئت موسس اين حسينيه هستند.

وي در ادامه ماه محرم و صفر و اربعين امام حسين(ع) و مجالس عزاداري براي سيدالشهدا (ع) را بهترين فرصت براي مانوس شدن با اهل بيت (ع) و صيقل روح عنوان كرد و اظهار داشت: اين ايام فرصتي مناسب براي ارتقاي فرهنگ ديني و عمومي در جامعه است.

دري نجف‌آبادي عشق به حضرت امام حسين(ع) و محبت اهل بيت پيامبر(ص) را از افتخارات شيعه و علامت عشق به خداوند دانست و گفت: ارادت به اهل بيت(ع) ريشه در عشق به خداوند دارد و اين احساس نسبت به خداوند سبب محبت به ائمه اطهار مي‌شود.

امام جمعه اراك با بيان اينكه فرهنگ ايران اسلامي نشات گرفته از فرهنگ ايثار، شهادت، مقاومت و مردانگي است كه با نثار خون شهدا آباد شده است، تصريح كرد: هويت اين ملت را فرهنگ علوي، فاطمي، زينبي، انتظار و فرهنگ ناب محمدي(ص) تشكيل داده است.

امام جمعه اراك اضافه كرد: فرهنگ دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نيز بايد متاثر از اين فرهنگ باشد، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراكز علمي ما بايد از آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و امام خميني (ره) پاسداري كنند و براي تحقق مطالبات رهبري در راستاي ارتقاي رشد علمي كشور، شتاب پيشرفت‌هاي علمي، ارتباط دانشگاه با صنعت و كشاورزي بكوشند.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین