عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
در 10 سال اخیر؛
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه سال گذشته ۱۳۰ هزار زائر پیاده به حرم رضوی مشرف شدند، گفت: تعداد زائران پیاده در ۱۰ سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
عقیق: محمدمهدی اعلایی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در نشست اعضای هیات امنای امامزادگان خراسان رضوی و اعضای ستاد استقبال از زائران امام رضا (ع) اظهار کرد: حضور زائران پیاده ظرفیت قابل توجهی در بحث ترویج فرهنگی رضوی در جهان تشیع است.

وی در همین زمینه با بیان اینکه مسئولان باید با برنامه ریزی مطلوب زمینه استفاده از این ظرفیت را فراهم کنند،اذعان داشت: ابعاد کیفی زیارت در بحث خدمات رسانی به زائران پیاده لحاظ شود و هدف اصلی زائران پیاده حضرت ثامن الحجج(ع) برای زیارت امام رضا(ع) به صورت پیاده در جهان تبیین شود.

اعلائی با بیان اینکه زائران پیاده پیام‌دارترین شکل زیارت هستند که پیام زیارت را به خوبی دریافت کرده و با نگاه عمیق به مقوله زیارت می‌پردازند، تصریح کرد: سابقه تاریخی و اعتقادی عمیق و حضور معصومان در این زیارت‌ها مورد توجه زائران پیاده بوده که در راستای هدایت و کمال انسان‌ها در مسیر قرب به امام (ع) است.

اعلایی با بیان اینکه حرکت زائران امام رضا (ع) بصورت پیاده در سال‌های اخیر پررنگ شده است که در سال گذشته تعداد زائران پیاده به 130هزار نفر رسید، گفت: تعداد زائران پیاده در 10 سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: بخش عمده ای از بودجه زیارت خراسان رضوی به اداره کل اوقاف و امور خیریه اختصاص یافته که میزان قابل توجهی از آن به خدمات رسانی مطلوب به زائران پیاده اختصاص دارد
 

منبع:قدس آنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین