عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
حجت الاسلام شفیعی، حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی موسی رضایی در هیئت الرضا
در تفکر احمد حنبل عقل تعطیل است، در برداشت از قرآن و روایات عقل را قبول ندارند، در بصره شخصی آمد که بسیار تفکرافراطی تری از احمدحنبل داشت، او طرز تفکری را آورد که ریشه وهابیت را بنیان گذاشت...

هیئت الرضاگزارش تصویری هیئت الرضا

عقیق: مراسم عزاداری سالارشهیدان در هیئت الرضا با سخنرانی حجت الاسلام شفیعی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی موسی رضایی برگزار شد.



گزیده از سخنرانی حجت الاسلام شفیعی را بخوانید:

*جنگ جمل که اولین جنگ در مقابل امیرالمومنین(ع) بود غنمیت های زیادی داشت، خوارج در آن زمان یار امیرالمومنین بودند و بعدا شدند بار امیرالمومنین و در آخر هم خار امیرالمومنین(ع) شدند، در تقسیم غنیمت ها با امیرالمومنین(ع) اختلافشان شد و حضرت ساکتشان کرد ولی کینه در دل هایشان ماند، بعد از آن معاویه جنگ صفین را درست کرد که دو طرف خیلی آسیب دیدند و مسئله حکمین اتفاق افتاد و قرآن را بر نیزه کردند و عده ای جاهل صلح با دشمن را، قبول کردند. جنگ بعدی را برعلیه امیرالمومنین درست کردند به اسم نهروان که شخصی به نام عبدالله بن جندب که از یاران حضرت است از جایی با خانواده اش رد می شد عده ای از خوارج به دلیل حبی که او و خانواده اش نسبت حضرت امیر داشتند کنار نهر او را سر بریدند و  فرزندش را از شکم همسر او که حامله بود بیرون کشیده و کشتند و بعد از آن خود مادر را کشتند، خبر به امیرالمومنین رسید و به کل خوارج دستور داد بیایید و دلیل این کار زشت را پرسید گفتند چون به کیش شما بودند کشتیم که این شد منشاء جنگ نهروان، که در آن جنگ تار و مار شدند و به آفریقا و نقاط دیگر پناهنده شدند.

*از امیرالمومنین پرسیدند آقا خوارج نسلشان منقرض شد و مردند، حضرت پاسخ داد خیر نسل اینها تا قیام قیامت هست، چون اینها عقل را قبول نداردند واستدلالی نیستند و منطق را قبول ندارند.

*در تفکر احمد حنبل عقل تعطیل است، در برداشت از قرآن و روایات عقل را قبول ندارند، در بصره شخصی آمد که بسیار تفکرافراطی تری از احمدحنبل داشت، او طرز تفکری را آورد که ریشه وهابیت را بنیان گذاشت، خیلی قبل تر از ابن تیمیه، ابن تیمیه کتابی نوشته به نام راس الحسین که حضرت اباعبدالله علیه السلام را به شدت می کوبد.

*ابن تیمیه لعنت الله علیه در کتاب راس الحسین می گوید: یزید خوب کاری کرد که حسین(ع) را شهید کرد چون او برعلیه خلیفه قیام کرده بود پس خون او هدر بود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین