عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
حجت‌الاسلام ماندگاری
رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که نیازمند هدایت‌های مراجع و روحانیت هستیم، به تبیین راهکارهای موفقیت در امتحانات الهی را بر اساس قرآن و روایات معصومین(ع) پرداخت.
راهکارهای موفقیت در امتحان الهی
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در جمع زائران کریمه اهل بیت(ع)، در شبستان امام خمینی(ره)، گفت: اولین نوع امتحان از طریق داده‌های الهی است که باید با استفاده درست از این نعمت‌ها، در این امتحان موفق شویم.

وی با بیان این که هر کس بخواهد در این عرصه از امتحان سربلند خارج شود، نیازمند پیامبر(ص) و آل ایشان است؛ افزود: امروز که در دوره غیبت امام معصوم(ع) قرار داریم،‌ برای شناخت روش درست استفاده از نعمت، نیازمند هدایت‌های مراجع و روحانیت هستیم.

رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا استفاده نادرست نعمت‌ها را موجب خسارت در دنیا و آخرت دانست و گفت: در روز قیامت سؤالی که از انسان می‌شود، این است که از نعمت‌های دنیایی چگونه استفاده کردی؟

وی امتحان با نداده‌ها را امتحان دیگر دنیا دانست و گفت: اگر خداوند چیزی را به ما نداده ‌اگر قابلیت آن را نداریم، ‌باید ابتدا قابلیت آن را به دست آوریم؛ اگر هم فاعلیت نداریم، باید با تلاش آن را به دست آوریم و اگر وجود مانعیت باشد،‌ باید مانع را برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تلاش برای به دست آوردن قابلیت و فاعلیت یا کنار زدن مانعیت را راه قبولی در این نوع امتحانات دانست و افزود: برای انجام درست تکالیف در امتحانات،‌ توکل به خدا، توسل به خدا به وسیله واسطه‌هایی که خداوند معرفی کرده انس با قرآن، اهتمام به نماز،‌ صدقه دادن، نماز شب و سحرخیزی و دعا نقش بسزایی دارد.

راه‌های به دست آوردن همسر شایسته

رییس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه سخنان خود به تبیین راه‌های به دست آوردن همسر شایسته پرداخت و گفت:‌ طهارت دوران جوانی نخستین گام در این عرصه است؛ این که برخی می‌گویند: «جوانی مال خودمان است»، تفکر اشتباهی است؛ انسان باید همواره خود را پاک نگه دارد.

وی رفاقت با والدین را راه دیگری برای به دست آوردن همسر شایسته دانست و بیان داشت: چه طور است فرزندان در تمامی امور زندگی خود به پدر و مادر مراجعه می‌کنند ولی در مسئله انتخاب همسر، آخرین کسی که با خبر می‌شود، والدین باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: تنظیم درست معیارها از دیگر راه‌های به دست آوردن همسر شایسته است؛ از دیدگاه اسلام و کلام معصومین علیهم‌السلام، دیانت، لیاقت و کفویت است؛ آن چه غیر از این مد نظر افراد باشد، سدی در راه رسیدن به همسر شایسته است.

وی به آسیبی در عرصه ازدواج اشاره کرد  و گفت: این که گفته می‌شود،‌ بخت فلان دختر یا فلان پسر را بسته‌اند، درست نیست، این خود افراد هستند که بختشان را می‌بندند؛ دختر و پسری که بد اخلاق، بی حیا و  بی دین باشد، خود فرد موجب بسته شدن بختش می‌شود.


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین