عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تأکید بر احیاء مناسبت های دینی و ارزشی، گفت: اگر می خواهیم جامعه ای دینی، فرهنگی و معنوی داشته باشیم، باید مناسبت های مذهبی و معنوی توسعه و تعمیق یابند.

عقیق: حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در همایش دوره آموزشی ویژه شورای هیئات مذهبی با محوریت نقش هیئات مذهبی در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: زنده نگه داشتن مراسمات مذهبی، از افتخارات جامعه دیندار ما است که مردم به آن ها شور می بخشند.
وی ادامه داد: در اجرای برنامه ها و مراسمات باید حواسمان به نحوه برگزاری باشد که به دور از خرافات انجام گیرد.
حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به سرمایه های دینی و اسلامی، محرم را سرمایه در حال گردش عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این سرمایه ها در طول سال باید انجام شود تا وابستگی جامعه به آن ها کم یا قطع نشود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: صورت گرفتن اقدامات در راستای نظر مراجع تقلید به خصوص مقام معظم رهبری و استناد بر نظر این بزرگان، از الزامات فعالیت ها است و خلاف آن موردپسند نیست.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای مذهبی در اول آذر اذعان داشت: روند انتخابات و فرآیند برگزاری آن با قرار گرفتن در مسیری قانون مند، به خوبی پیش رفت.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه این انتخابات در استان ما، به دلیل تداخل با همایش پیر غلامان، با تأخیری تقریبأ یک ماهه برگزار شد، افزود: طی مدت کوتاه، همه شهرستان ها توانستند هیئت رئیسه خود را تشکیل دهند، که در حال حاضر نسبت به برخی استان ها جلوتر هستیم.

حدود دو هزار و 100 هیئت مذهبی در استان داریم

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اعلام اینکه حدود دو هزار و 100 هیئت مذهبی در استان داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه هیئت های مذهبی، باید تعیین و تکلیف مشخصی وجود داشته باشد، تا با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق تر، بتوانیم برنامه ریزی های مناسب داشته باشیم.

وی اذعان داشت: در هیئت ها نسبت به سال های قبل اتفاقات خوبی رخ داده و برخی مسائل که خرافه و پیرایه تلقی می شد، حذف شده و یا با درصد بالایی پیشرفت، جلوی ترویج و توسعه آن ها گرفته شده است.

حجت الاسلام ولی نژاد در اختیار داشتن کد، برای هر هیئت مذهبی را الزام دانست و افزود: در برقراری هیئت ها، حفظ فاصله دو هیئت، حفظ فاصله بین هیئت و مسجد و برگزاری جلسات مرتب و مستمر با حداکثر تأخیر دو هفته ای، از سیاست های مدنظر است.

وی با تأکید بر حضور روحانی در هیئت ها خاطرنشان کرد: در استان به تعداد هیئت های مذهبی، روحانی نداریم که در این صورت می توانیم روحانی مشاور داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد: در اختیار داشتن مداح مورد تائید کانون مداحان، حضور نیروی قرآنی آموزش دیده و رابط فرهنگی توجیه شده که در جریان آموزش های لازم قرار داشته باشد، از دیگر سیاست های مد نظر است.

حجت الاسلام ولی نژاد در خصوص بهتر انجام شدن روند اجرای کار افزود: بین هیئت های مذهبی و کانون مداحان باید جلسات مشترک با حضور کارشناس سازمان تبلیغات برگزار شده و مصوبات آن ها پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عده ای وظایف و مسئولیت های مربوط به این حوزه را بی ادعا و بدون درنظر داشتن بحث مالی بر عهده می گیرند و از کوشش خود دریغ نمی کنند، کاری ارزشی است که به طور قطع اجر آن ها نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین