عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۱
انسان‌هایی که به دنبال سعادت و کمالند، بر خوردنی‌های خویش مراقبت کامل دارند، زیرا غذای حلال در صفا، سلامت، نورانیت قلب و به طور کلی سعادت انسان تاثیر به سزایی دارد.

رابطه مکاسب با لقمه حلالعقیق:ناصر بابا محمدی، مدیر انتشارات اسوه با اعلام انتشار "برکت لقمه حلال " گفت: این اثر حاصل بیش از 60 دوره تدریس است که در حوزه مکاسب، با رویکرد دینی و مذهبی به مقوله کسب، کار و پیشه برگزار شده است.
وی ادامه داد: انسان برای کسب روزی حلال ابتدا باید از مسائل حلال و حرام آگاهی پیدا کند تا از راه تحصیل حلال را از حرام تشخیص دهد؛ به این منظور بر هر فرد مسلمانی واجب است مسائل احکام مورد نیاز خود را بیاموزد.
مدیر انتشارات اسوه تصریح کرد: بدیهی است اولین و مهم ترین گام در جهت زدودن فقر و نیازمندی و کسب روزی حلال و طیب این است که انسان فراموش نکند که خود و خانواده اش و به طور کلی هر انسانی از سفره گسترده طبیعت سهمی دارد؛ لذا باید همان گونه به نیایش و عبادت می پردازد، به نعمت های دنیا نیز توجه کند و علاوه بر این بر اساس آموزه های قرآنی، آخرت را نیز از یاد نبرد.
مدیر انتشارات اسوه عنوان کرد: نویسنده در این کتاب تلاش می کند با تکیه و استناد به آیات و روایات به پرسش های ذهن پویای بسیاری از دوستداران روزی حلال در سنین متفاوت پاسخ دهد.
وی با اشاره به فصول ششگانه این کتاب عنوان کرد: کار، آداب و محرمات کسب، حلال و حرام، خرید و فروش، خیر و برکت و نمازها و ادعیه و اذکار عناوین فصل های این کتاب را تشکیل می دهند؛ همچنین این اثر مطالبی همچون کار از نظر علم اقتصاد، نقش تربیتی کار، اقسام کار، آداب کسب، ذکر و یاد خدا، رعایت مسائل اخلاقی، رعایت کیل و وزن، خوبی در برابر بدی، خواندن دعاهای کسب، پرهیز از سوگند و ستایش کالا، وفای در معاملات، صفا و پاکی قلب و جاری شدن حکمت از آن، نورانیت دل و جان و ورود به بهشت را دربر می گیرد.
بابا محمدی تاکید کرد: غذای حرام چه می کند، محروم شدن از دوستی اهل بیت(ع)، آیا می توان آب چرک آلود را نوشید، خرید و فروش واجب، برکت چیست، پدید آورنده برکت، وظایف مرزوقین، عوامل و اسباب برکت، عواملی که موجب فقر و تنگدستی می شوند، خواص آیات در وسعت رزق و نماز جلب روزی از دیگر عناوینی است که در این نوشتار به چشم می خورد.
به گفته وی در بخشی از این کتاب عنوان شده است: "انسان هایی که به دنبال سعادت و کمالند، بر خوردنی های خویش مراقبت کامل دارند، زیرا غذای حلال در صفا، سلامت، نورانیت قلب و به طور کلی سعادت انسان تاثیر به سزایی دارد. سلامت قلب در خوردنی های حلال و خرابی آن در در خوردن حلال است. نقل شده است غذای حرام قلب را فاسد می کند همان طور که سرکه عسل را فاسد می کند. دل انسان دارای دو صفت است که یکی از آنها"صفوت" است و صفوت از خوردن حلال است و او که حلال خورد، دلش صاف می گردد تا از مهر خود یا مهر حق پردازد."
بابا محمدی یادآور شد: "برکت لقمه حلال" نوشته فرید نجف نیا در 216 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 7500 تومان از سوی انتشارات اسوه به روی پیشخوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین