عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
در همایش پرده عشاق رونمایی شد:
همزمان با برگزاری همایش پرده عشاق ویژه تکریم استاد علی آهی از سه کتاب انوار معرفت، مبانی اعتقادی نقد شعر و بررسی اشعار آیینی به قلم این استاد رونمایی شد.

عقیق: همایش پرده عشاق ویژه تکریم استاد علی آهی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد و از سه کتاب ارزنده انوار معرفت دیوان اشعار، مبانی اعتقادی نقد شعر و بررسی اعتقادی اشعار آیینی این استاد با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام زایری، حجت‌الاسلام شجاعی و علی انسانی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) رونمایی شد.

در ابتدای مراسم، مصطفی خرسندی، رییس کانون مداحان آیینی کشور ضمن خیرمقدم با اشاره به اهمیت توجه به تکریم پیرغلامان و اساتید مداحی گفت: نزدیک به بیش از یک سال در تلاش بودیم تا مراسم تکریم و تجلیل از اساتید مداحی کشور را برگزار کنیم و این آیین تبدیل به یک فرهنگ در میان جامعه ما شود، از این رو سازمان فرهنگی و هنری شهرداری با کمک دیگر سازمان‌ها مراسم پرده عشاق را ویژه بزرگداشت مقام شامخ خادمان امام حسین(ع) در کنار پی‌گیری دیگر برنامه‌ها همچون برنامه نوکران حسینی برگزار کرده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام شجاعی، خطیب توانمند کشور با اشاره به جایگاه اشعار آیینی در تبلیغ و ترویج مضامین عرفانی و دینی عنوان کرد: شعر به مراتب بیشتر از سخن در افکار مردم تأثیرگذار است. اسلام با 2 باب شعر و سخن اهداف خود را پیش می‌برد همچون که در واقعه غدیرخم شعر به دنبال سخن پیامبر (ص) می‌رفت و این شعر است که در پرورش عقل ادراک، فهم و معنویت و تعمیق مبانی عالی انسانی مؤثر است.

وی افزود: شعر ریشه ادبیات بوده که می‌تواند در راستای ترویج مضامین معنوی و روحانی نقش بسزایی داشته باشد، همین طور که مداح جنس مداحی می‌خواهد شاعر نیز جنس شاعری می‌خواهد. برخی افراد فاقد ویژگی‌های مداحی هستند و حافظه غنی از اشعار آیینی سرمایه یک مداح خوب است.

حجت‌الاسلام شجاعی تصریح کرد: برنامه تکریم از پیرغلامان عرصه مداحی بزرگداشت خادمان دستگاه امام حسین(ع) کاری بسیار ارزنده است. استاد علی آهی یکی از خادمان مخلص درگاه مدح اهل بیت(ع) است که مراتب عالی ایشان بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم خداوند نیز به اشعار و مداحی این اساتید عنایت خاصی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، ضمن تقدیر و تشکر گفت: تجلیل و تکریم مقام مداحان و اساتید این عرصه که سالیان دراز عمرشان را در راه مدح و اهل بیت(ع) صرف کرده‌اند تجلیل از یک سبک ویژه مداحی است و بزرگداشت مقام استاد آهی تکریم از یک شیوه مداحی است.

شایان ذکر است، در مراسم بزرگداشت استاد علی آهی اساتید مداحی همچون علی انسانی، محمد طاهری و منصور ارضی به اجرای برنامه‌های مداحی پرداختند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین