عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۶
وهابیون می‌خواهند با ترویج افکارشان به هر نحو ممکن، مانع رشد فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه شوند، به همین علت تمام سعی و کوشش خود را در این زمینه به کار می‌بندند.

عقیق: اخبار رسیده از کشور تونس حاکی از آن است که پیروان فرقه انحرافی وهابیت سیستم آموزشی جدیدی طراحی کرده اند که بر اساس آن، افراد می توانند تنها با مطالعه و تحصیل اندیشه ها و افکار وهابیت، در عرض چهار ماه مدرک کارشناسی ارشد(فوق لیسانس) دریافت کنند.
ا
ین سیستم آموزشی توسط مؤسسات و سازمان های غیردولتی وابسته به سلفی های تونس ایجاد شده است و هدف از این کار، تشویق جوانان تونسی به روی آوردن به اندیشه انحرافی وهابیت است. در واقع این مؤسسات با فریب دادن جوانانی که به دنبال دریافت مدرک هستند، در طی مدت چهار ماه، اندیشه های انحرافی خود را به آنان می خورانند و سپس مدرکی معادل کارشناسی ارشد به آنها می دهند.
همه این مؤسسات وابسته به گروه های سلفی، اصول و دروس خود را بر اساس فقه حنبلی به دانش آموزان و دانشجویان می آموزند.
پایه تدریس آنان هم کتب "محمد بن عبدالوهاب" بنیان گذار مکتب انحرافی وهابیت است. البته آنان از کتب شیوخ دیگر وهابیت مانند "العثمین"، "بن باز" و غیره نیز در تدریس خود استفاده می کنند.
چند نکته درباره این خبر:
نکته اول:
قرآن می فرماید:
یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏) (توبه آیه 32) آنها)مشرکان و کفار ) مى ‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‏ خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند.
وهابیون می خواهند با ترویج افکارشان به هر نحو ممکن، مانع رشد فرهنگ اهل بیت در جامعه شوند، به همین علت تمام سعی و کوشش خود را در این زمینه به کار می بندند. بر طبق آیه مذکور ،آیا نور خدا می تواند چیزی جز قرآن و اهل بیت(ع) باشد؟
به راستی که نور خدا همان تمسک به ثقلین است. ثقلینی که پیامبر اکرم(ص) درباره اش می فرمایند:
"
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا" بعدی: کتاب الله فیه‌ الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض و عترتی اهل بیتی و ان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌ انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض و انظروا کیف تخلفونی فیهما. (1)
من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می ‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادامی که به این دو تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من، هیچ گاه از هم جدا نمی ‌شوند.»

نکته دوم:
وهابیون می خواهند با برگزاری امثال این جلسات حق را کتمان کنند در حالی که اگر انسان کمی منصف باشد به این حقیقت می رسد که پیروی از هر مکتب دیگری غیر از شیعه، انحرافی بیش نیست و این مطلب چیزی است که در کتب مورد تایید وهابیون هم ذکر شده است.
در کتب مورد تایید وهابیون درباره فضیلت پیروی از مکتب تشیع در ذیل آیه هفتم از سوره مبارکه بینه که می فرماید:
إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ، (امّا) کسانى که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقات(خدا) یند.
روایاتی ذکر شده که ذیلا به برخی از آنها اشاره می نماییم :
 " -1
ابن عباس" مى ‏گوید: هنگامى که آیه‏ ( إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ ) نازل شد ،پیغمبر اکرم(ص) به على(ع) فرمود:
هو انت و شیعتک تاتى انت و شیعتک یوم القیامة راضیین مرضیین، و یاتى عدوک غضبانا مقحمین (2) .
"
یا علی، منظور از این آیه تو و شیعیانت هستید که در روز قیامت وارد عرصه محشر مى ‏شوید در حالى که هم شما از خدا راضى و هم خدا از شما راضى است و دشمنت خشمگین وارد محشر مى‏ شود و به زور به جهنم مى ‏رود" (در بعضى از نسخه‏ هاى حدیث مقمحین آمده است که این واژه به معنى بالا نگاه داشتن سر به وسیله غل و زنجیر مى ‏باشد)
در"در المنثور" از" ابن عباس" آمده است که وقتى آیه ( إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أُولئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ") نازل شد، پیغمبر اکرم(ص) به على(ع) فرمود:
هو انت و شیعتک یوم القیامة راضیین مرضیین:" مراد از آن ها تو و شیعیان تو در قیامت مى ‏باشید که هم شما از خدا خشنود هستید و هم خدا از شما خشنود"(3)
علاوه بر این در موضعی دیگری از تفسیر در المنثور از جابر بن عبد الله انصاری که از کبائر صحابه خاتم الانبیاء بوده چنین نقل شده که جابر گفت:
در خدمت رسول اکرم(ص) بودیم که علی بن ابی طالب وارد شد پیامبر(ص) فرمود: «والذی نفسی بیده ان هذا و شیعته هم الفائزون«.
یعنی: « قسم به کسی که جان من در دست اوست، این(علی) و شیعیان او، رستگاران روز قیامت هستند». (4)
پیغمبر اسلام خطاب به على(ع) فرمود: «یا علیّ هو أنت و شیعتک، تأتی أنت و شیعتک یوم القیامة راضین مرضیین و یأتی أعداؤک غضباناً مقمحین قال یا رسول الله و من عدوّی؟ قال: من تبرأ منک و لعنک«
»
یا على! تو و شیعیانت خیر البریه هستید. روز قیامت تو و شیعیانت در حالى که از خدا راضى و خدا هم از شما راضى است، مى آیید و دشمنان تو با حالتى خشمناک که دستهایشان به گردنشان بسته مى باشد، خواهند آمد.
آنگاه امیرالمؤمنین(ع) پرسید دشمن من کیست؟
فرمود: کسى که از تو بیزارى مى جوید و تو را لعن مى نماید».(5)
پیامبر(ص) فرمود : « یا علیّ ، إن أول أربعة یدخلون الجنة : أنا و أنت و الحسن و الحسین و ذرارینا خلف ظهورنا و أزواجنا خلف ذرارینا و شیعتنا عن أیماننا و عن شمائلنا »
»
یا علی! اولین چهار نفری که وارد بهشت می شوند، من و تو و حسن و حسین هستیم و سپس ذریهٔ ما و پس از آنها همسران ما هستند و شیعیانمان در طرف راست و چپ ما قرار دارند.» (6)
حال انصافا آیا وهابیون آیه یا روایتی معتبر درباره حق بودن مذهبشان دارند؟

پی نوشت ها:
(1) صحیح مسلم،مسلم نیشابوری, ج 7، ص 122. مسند احمد،احمد بن حنبل, ج 5، ص 181

(2) شواهد التنزیل,حاکم حسکانی" جلد 2 صفحه 357 حدیث 1126
(3) الدر المنثور,سیوطی" جلد 6 صفحه 379
(4) الدر المنثور ج6 ص 37
(5) ینابیع المودة لذوی القربى،ابراهیم قندوزی, ج 2، صص357 و 452 ; النهایة،ابن اثیر, ج 3، ص276
(6) المعجم الکبیر للطبرانی ج1 ص 319 , تاریخ دمشق لابن عساکر ج 5 ص 543 , , مجمع الزوائد,أبی بکر الهیثمی, ج 9 ص 131
-برگرفته از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین