عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
فراخوان پنجمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) منتشر شد.

جشنواره شعر رضویعقیق:بر اساس این فراخوان، پنجمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع (به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س)، و به شکرانه ورود شکوهمند آن امام همام از خاک خوزستان و دروازه ورود تشیع به سرزمین ایران،شهریور 93 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع ( برگزار می شود.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)،گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره،شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی برگزار می شود. 

بر اساس فراخوان منتشر شده،محورهای موضوعی جشنواره در دو بخش اصلی شامل:سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)،مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)،کرامات و فضیلت ها و جلوه های فرهنگ رضوی (علم،شفاعت،حلم، شفا،مهربانی و بخش ویژه شامل برگزاری نشست های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح،ثنا و مناقب امام رضا (ع) پرداخته اند مانند دعبل خزاعی،ابن سکیت،ابونواس اهوازی و ...،برگزاری نشست های شعر خوانی از آثار شاعران دوره امام رضا (ع) و برگزاری جلسات مشاعره به زبان عربی می باشد. 

در بخش شرایط شرکت در این جشنواره آمده است،ارسال آثار در کلیه سبک ها و قالب های شعر عربی (قصیده، غزل،ابوذیه، موال و . . .) آزاد است.اشعار ارسالی باید از محتوایی مناسب پیرامون (مدح،ثنا و مناقب(امام هشتم برخوردار باشند.اشعار قبلاً در کنگره و یا جشنواره شعری شرکت نکرده باشند.برای ارائه دهندگان آثار محدودیت سنی وجود ندارد.اشعار در کاغذ A4 و در نرم افزار WORD 2003 با فونت 14 به همراه CD به دبیر خانه جشنواره ارسال شود.حضور صاحب اثر در صورت برگزیده شدن در جشنواره الزامی می باشد. 

بر اساس فراخوان منتشر شده،مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 15مردادماه 93،انتخاب آثار و ابلاغ به پذیرفته شدگان 25 مردادماه 93 و برگزاری جشنواره شهریورماه 93 همزمان با دهه کرامت اعلام شده است.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه: اهواز،امانیه،خیابان فلسطین،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صندوق پستی 438 تلفن 5-3333094 ، نمابر 3360604- و 3332723 و یا از طریق آدرس khz@farhang.gov.ir ارسال کنند. 

گفتنی است،علاقمندان میتوانند فرم شرکت در جشنواره را از سایت www.khz.farhang.gov.ir،منوی سمت راست قسم فراخوان ها و جشنواره ها،فراخوان پنجمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) دریافت کنند.

 

منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین