عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت عنوان کرد:
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در آستانه آغاز سفر عمره زائران ایرانی، از تلاش‌های سازمان حج و زیارت برای سازماندهی آغاز اعزام زائران ایرانی در ماه صفر قدردانی کرد.

عقیق: حجت السلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به بررسی‌های کارشناسی اجرایی و فرهنگی برای انجام سفر عمره، گفت: خوشبختانه همه دست اندرکاران کارها را جدی گرفتند و به موقع جلسات را تشکیل داده و با توجه به شرایط موجود و با تخصصی که در حوزه‌های مورد نیاز دارند، توانستند به موقع عملیات عمره را با عدد مناسب آغاز کنند.

وی افزود: با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر آغاز برنامه ریزی‌های حج و عمره بلافاصله پس از پایان عملیات حج، کمیته‌های مشترک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در حوزه‌های مختلف حج، عمره و عتبات جلسات کارشناسی متعددی تشکیل داده و براساس جمع بندی‌های این جلسات، پس از 12 سال برای نخستین بار سفر زائران ایرانی به عمره از ماه صفر آغاز می‌شود.

وی افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری قریب به 850 هزار نفر از مشتاقان زیارت حرمین شریفین به عمره اعزام می شوند.

سرپرست حجاج ایرانی از دست اندرکاران امور حج و زیارت خواست، موضوع سفر مستقیم زائران ایرانی در عمره سال جاری به مدینه منوره را پیگیری کنند و با هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی شرایطی را فراهم سازند که پروازها بدون تاخیر انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق به زائران افزود: لازم است جزئیات برنامه‌های مربوط به سفر زائران به عمره و عتبات از قبل به آگاهی زائران برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مورد عتبات تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی لازم است امکانات مناسب اجرایی، پزشکی و فرهنگی در اختیار زائران ایرانی قرار گیرد تا نهایت بهره برداری معنوی از سفر به عتبات در اربعین حسینی را داشته باشند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار تاکید کرد: نعمت همفکری و همدلی میان بعثه و سازمان حج و زیارت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته ثمرات و برکاتی برای مردم ایران دارد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت برنامه ریزی‌های مناسبی برای عمره سال جاری و سفر به عتبات داشته و تلاش خود را برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن سفرهای زیارتی بکار می گیرد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین