عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵
صبح هفتم ماه صفر با مداحی حاج مهدی سماواتی و حاج احد خجسته در حسینیه سادات
ظلمی که معاویه در حق امیرالمومنین(ع) کرد هیچ کس نکرد. معاویه کاری کرد که مردم شک کردند در مسلمانی حضرت علی(ع) و این از ظلم های دیگر بزرگ تر است. این اثر کار فرهنگی است.
گزارش تصویری مراسم

عقیق: مراسم عزاداری صبح هفتم ماه صفر با حضور جمعی از دلدادگان اهل بیت(ع) در حسینیه سادات برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم پس از روضه خوانی حاج مهدی سماواتی ، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی سخنرانی کرد.

در ادامه مراسم نیز حاج احد خجسته و کربلایی مهدی عزیزیان دقایقی در در سوگ امام حسن مجتبی(ع) به مداحی پرداختند.

این مراسم تا روز جمعه دهم صفر از ساعت 6:30 صبح در حسینیه سادات واقع در خیابان وحدت اسلامی ، پایین تر از میدان وحدت اسلامی کوچه شهید حسن خندان برقرار است .

 در ادامه بخش هایی از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

 

  • سخنرانی حجت الاسلام صدیقی در حسینیه ساداتیکی از صفات قرآن فرقان بودن آن است. قدر و جایگاه هر کسی به اندازه درکش از این کتاب الهی است. هرکس به هر اندازه نسبت به آیات الهی معرفت کسب کند به همان اندازه ارتقاء می یابد. فرمودند : اقراء وارقه.
  • هر وقت دلتان گرفت قرآن بخوانید. آیات الهی ارامش بخش روح مومن است.
  • بعد هم سعی کنید فقط به تلاوت اکتفا نکنید . تلاش کنید قرآن را در ندگی خود جاری کنید. عالی ترین درجات بهشت مال کسانی است که قرآن را در زندگی خود پیاده کنند.
  • سعی کنید بر خواندن سوره واقعه مداومت داشته باشید. خیلی اثر دارد. یکی از سفارشات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه به آیت الله مرعشی نجفی خواندن سوره واقعه پس از نماز مغرب بود. یکی از اثرات خواندن این سوره در شب های جمعه هم این است که شیطان نمی تواند گوهر ولایت را تا آخر عمر از انسان بدزدد و انسان ولایتش را با خودش تا داخل قبرش همراه دارد.
  • زیر این آسمان سرمایه ای بالاتر از ولایت نیست.
  • من در یک ماه رمضان این آیه خیلی ذهنم را مشغول خود کرده بود: و من یتق الله یجعل له مخرجاً، و یرزقه من حیث لا یحتسب، و من یتوکل علی الله فهو حسبه
  • قسمت اول این آیه می گوید زیاد این در و آن در نزنید. همه مشکلات و گرفتاری ها راهکارش تقواست. تقوا که داشته باشی خدا از آن جایی که فکرش را هم نمی کنی یاری ات می کند .تقوا سنگر الهی است . هر کس با تقوا شد خدا راه های مختلفی را به رویش باز می کند . خدا این قدرت را دارد که نگذارد بنده اش در بن بست بماند. اصلا مومن بن بست ندارد. امام راحل ما هم همینطور عمل کرد و این شد که خدا کمکش کرد. خیلی ها می گفتند نمی شود اما امام عزیز توانست این انقلاب نورانی را به ثمر برساند. الان هم همین است . این انقلاب ، این دین و این ولایت بن بست ندارد.
  • تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن که خواجه خود روش بنده پروری داند. همه چیز این عالم تحت اراده خداست .امروز روز کار است و فردا روز حساب.
  • باید این را بفهمیم که قدرت دست اوست. وقتی تشنه می شویم ما آب می خوریم ولی اوست که تشنگی را برطرف می کند. وقتی مریض می شویم و دوا می خوریم اوست که شفا می دهد. این قدرت را دارد که نگذارد سیر شویم. مثل همان نفرینی که پیامبر (ص) درباره معاویه (لعنه الله) کردند که هرچه غذا می خورد سیر نمی شد.
  • آیت الله بهجت(ره) از علامه طباطبایی نقل می کردند که ایشان پس از هر نماز معاویه را لعن می کردند. علت را که جویا شدند فرمودند : ظلمی که معاویه در حق امیرالمومنین(ع)  کرد هیچ کس نکرد. معاویه کاری کرد که مردم شک کردند در مسلمانی حضرت علی(ع) و این از ظلم های دیگر بزرگ تر است. این اثر کار فرهنگی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین