عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
اى سلمان خداوند هيچ پيغمبرى را مبعوث نكرد جز اينكه دوازده نقيب براى او قرار داد.

عقیق: سلمان فارسى روايت نموده كه گفت: روزى به خدمت پيغمبر(ص) رسيدم. حضرت فرمود: اى سلمان خداوند هيچ پيغمبرى را مبعوث نكرد جز اينكه دوازده نقيب براى او قرار داد. عرض كردم: يا رسول اللَّه اين معنى را من از يهود و نصارا هم شنيده‏ ام.

فرمود: اى سلمان مي دانى آن دوازده تن كه خداوند بعد از من براى پيشوائى برگزيده است، چه كسانى هستند؟ عرض كردم: خدا و پيغمبرش بهتر مي دانند فرمود: اى سلمان خداوند مرا از نور پاك خود آفريد، مرا خواند، اطاعت كردم از نور من على را آفريد، او را نيز خواند اطاعت كرد، سپس از نور من و على فاطمه را خلق كرد، و او را نيز خواند اطاعت كرد، آنگاه از نور من و على و فاطمه حسن‏ و حسين را آفريد، و آنها را نيز به بندگى و اطاعت خود فراخواند، و اطاعت كردند. خدا هم ما را به پنج اسم خود موسوم كرد: خدا محمود است و من محمد هستم. خدا على است، اين هم على بن ابى طالب است، خدا فاطر السموات و الارض اين هم فاطمه است. خداوند صاحب احسان است، اين هم حسن، خداوند محسن است اين نيز حسين است.

از آن پس از نور ما و نور حسين، بقيه امامان نه‏ گانه را آفريد، و آنها را به پيروى از خود دعوت كرد و آنها نيز پيش از آنكه آسمانى درست شود و زمينى پهن گردد، و هوائى و آبى، و فرشته‏ اى و بشرى باشد، پذيرفتند و خدا را اطاعت كردند، ما با علم خداوند، انوارى بوديم. كه او را پاك و منزه مي دانستيم، و از وى اطاعت ميكرديم.
سلمان گفت: عرض كردم: يا رسول اللَّه! پدر و مادرم فدايت گردد، كسى كه اينان را بشناسد چه پاداشى دارد؟ فرمود: اى سلمان! هر كس عارف بحق آنها باشد و از آنان پيروى كند، دوستان آنها را دوست بدارد، و از دشمنان آنان بيزارى بجويد، بخدا قسم با ما خواهد بود. هر جا ما وارد شويم، آنها نيز وارد مي شوند و هر جا مسكن كنيم آنها نيز ساكن مي شوند.

عرض كردم: يا رسول اللَّه! آيا مى‏ شود بدون اينكه اسامى آنها را بدانم، به آنها ايمان داشته باشم؟ فرمود: نه اى سلمان آنها را تا حسين دانستى(يعنى امير المؤمنين و امام حسن) بعد از حسين سيد العابدين على بن الحسين، و بعد از او فرزندش محمد بن على باقر، شكافنده علم اولين و آخرين از انبياء و مرسلين و بعد از او فرزندش جعفر بن محمد لسان صادق خداوند، و بعد از او موسى الكاظم صابر در راه خدا، و بعد از او على بن موسى الرضا، راضى به امر خداوند، و بعد از او محمد بن على برگزيده خلق خداوند، و بعد از او على بن محمد هادى، راهنماى خلق بسوى خدا و بعد از او حسن بن على امين دين خدا، و بعد از او فرزندش مهدى ناطق و قائم بر حق است.
سلمان گفت: من گريستم و عرض كردم: آيا من آنها را درك ميكنم؟ فرمود:
اى سلمان تو و امثال تو كه آنها را دوست بدارند با معرفت آنها را درك مي كنند. سلمان گفت خدا را شكر كردم سپس عرض كردم: يا رسول اللَّه آيا من تا زمان آنها خواهم بود؟ فرمود: اى سلمان اين آيه را بخوان: فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً. سلمان گفت: گريه من از روى شوق شدت يافت و گفتم: يا رسول اللَّه اين معنى در زمان شما خواهد بود؟ فرمود: آرى و اللَّه در آن زمان من و على و فاطمه و حسن و حسين و نه امام اولاد حسين كه همه مظلوم اهل بيت من بودند، همه يك جا جمع خواهيم بود. آنگاه ابليس و لشكريان او و مؤمنين واقعى و كافران حقيقى حاضر مي شوند تا از يك ديگر قصاص كنند، و هيچ كس ظلم نكند. و مائيم تأويل اين آيه:

وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ وَ نُرِيَ فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ جُنُودَهُما مِنْهُمْ ما كانُوا يَحْذَرُونَ.

منبع:افکار نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین