عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
مسلمانان این کشور تاثیرپذیرفته از اعتقادات و باورهای شیعی هستند، به گونه‌ای که اغلب این افراد نام پنج تن را بر فرزندان خود می‌گذارند و روز 14 رمضان، برای حضرت زهرا(س) یادبود می‌گیرند.

عقیق: حجت‌الاسلام عسکر آقایی از مبلغان حوزه علمیه اصفهان فعال در عرصه بین‌الملل، با اشاره به این‌که در کنار دروس حوزوی خارج خود، در مقطع کارشناسی ارشد رشته شیعه شناسی نیز مشغول تحصیل می‌باشد، اظهار داشت: از سال ششم حوزه، آموزش زبان‌های خارجی را آغاز کرده و به زبان استانبولی و آذری مسلط هستم.

وی افزود: از سال هفتم حوزه، آموزش زبان چینی را آغاز و به مدت دو سال، به‌طور مداوم در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان مشغول آموزش این زبان بودم و در سال 2009 با هشت طلبه دیگر، برای دوره‌ای کوتاه مدت(120 ساعت) به دانشگاه زبان و فرهنگ پکن (BLCU) رفتیم .

این مبلغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در سال 2011، در دوره آموزش زبان چینی داشنگاه پکن، به‌ مدت سه سال شرکت داشته، گفت: توصیه‌ای که به طلاب دارم این است که اگر می‌خواهند وارد امر تبلیغ بین المللی شوند، ضمن همت در امر آموزش دروس حوزوی، در وهله نخست، برای آموزش صحیح زبان عربی اقدام کنند، به گونه‌ای که تا پایان پایه ششم محاوره عربی را به اتمام برسانند.

وی سپس ادامه داد: پس از پایان آموزش عربی، طلاب می‌تواند هر زبان دیگری که مایل باشند را فرا گیرند، من نیز پیشنهاد می‌کنم طلاب، زبانی را انتخاب کنند که کمتر کسی در آن حیطه وارد شده ‌باشد.

حجت الاسلام آقایی با اشاره به اینکه مبلغان لازم است به امور رسانه‌ای تسلط کافی داشته باشند، ابراز داشت: یک مبلغ باید به خوبی با ابزار رسانه‌ای کشور هدف آشنا باشد.

این مبلغ بین‌المللی تاکید کرد: به‌طور مثال، در کشور چین یاهو مسنجر کاربردی ندارد، اما اغلب کاربران چینی در چت روم کیوکیو فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین لازم است، مخاطبان در فضای مجازی نیز با مبلغ به راحتی ارتباط برقرار کنند، افزود: در همین راستا، راه اندازی وب سایت شخصی و یا دینی، ارائه پک فرهنگی متناسب و هم‌چنین کتاب‌های لازم و آگاهی‌دهنده در زمینه دین و مذهب شیعه می‌تواند کمک خوبی در عرصه تبلیغ باشد.

این مبلغ مذهبی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفرهای تبلیغی خود به چین، مهم‌ترین نیازهای شیعیان چینی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: با وجود این‌که حزب کمونیستی در کشور چین حاکم است، بیش از 100 میلیون مسلمان در چین حضور دارند که از این تعداد 17 میلیون شیعه و سه میلیون از این تعداد نیز شیعه 12 امامی هستند.

وی ادامه داد: البته به‌طور کلی مسلمانان این کشور تاثیرپذیرفته از اعتقادات و باورهای شیعی هستند، به گونه‌ای که اغلب این افراد نام پنج تن را بر فرزندان خود می‌گذارند و روز 14 رمضان، برای حضرت زهرا(س) یادبود می‌گیرند.

حجت الاسلام آقایی اضافه کرد: همچنین مسلمانان چین ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند و حتی مراسم عباگذاری طلاب مسلمان غیر شیعی نیز نشانه‌هایی از فرهنگ شیعه دارد و با توجه به چنین گرایشی اگر بتوانیم جزواتی برای معرفی اهل بیت(ع) فراهم کنیم، در جذب آنها بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید مکان‌های مناسب برای امر تبلیغ در هر کشور شناسایی شود، تاکید کرد: مساجد بهترین مکان برای امر تبلیغ در چین محسوب می‌شود، چرا که مردم این کشور مسجد محور هستند و برای تمام فعالیت‌ها و مراسم‌های مختلف روزمره خود، مانند نام‌گذاری فرزندان، مراسم‌های عقد و عروسی، افطاری، سحری، ذبح قربانی و موارد دیگر در این مکان تجمع می‌کنند.

حجت الاسلام آقایی گفت: با این‌که اغلب مبلغان در راه رضای خداوند و بدون حمایت مالی، فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام می‌دهند ولی در این میان، حمایت ارگان‌های ذی‌ربط از مبلغان برای گسترش فعالیت‌های آن‌ها به خوبی محسوس است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بارها شاهد بوده ایم که در ماه‌های مناسب برای تبلیغ، مانند رمضان و محرم، به‌جای اینکه فردی مسلط به زبان  یک کشورخارجی برای امر تبلیغ اعزام شود، از افرادی استفاده می‌شود که هیچ‌گونه آشنایی به زبان و فرهنگ کشور مورد نظر ندارند.

این روحانی مبلغ اضافه کرد: باید به این نکته دقت کنیم که یک مبلغ باید هم با فرهنگ کشور هدف، هم زبان آن کشور آشنایی کافی داشته و در کنار آن به مباحث دینی نیز مسلط باشد، تا بتواند به خوبی مبانی دین و مذهب را برای آنها تشریح کرده و در کار خود تاثیرگذار باشد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدي جليلي تقي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
0
احسنتم برادر
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین