عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: بر اساس روایتی از امام رضا(ع) شخص مؤمن کسی است که به واجبات پایبند است، محرمات الهی را ترک می‌کند و مهم‌تر از همه به درک اهداف و فلسفه واجبات دینی پی برده است و فقط به ظاهر اکتفا نمی‌کند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج با بیان این‌که «ایمان از واژه "امن" و به معنای این است که فرد مؤمن با وجود خدای یگانه همواره آرامش را در روح و زندگی‌اش احساس می‌کند» اظهار کرد: مؤمن به کسی گفته می‌شود که با طی مسیری طولانی به درجه‌ای از اعتقادات و باورهای ارزشمند رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به سخن امام رضا(ع) تصریح کرد: ایمان سه درجه واقعی دارد؛ فرد مؤمن باید با زبانش به داشتن ایمان اقرار کند و هیچگاه از ایمانی که دارد خجالت نکشد و با زبانش ایمان را ترویج دهد و بعد از زبان، ایمانش را در قلبش تقویت کند و در نهایت شاخصه اصلی ایمان را که حفظ اعضاء و جوارح از گناه است در زندگی‌اش اجرا کند یعنی در مرحله عمل شعارهایش را به شعور و کردار اسلامی تبدیل کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن خاطرنشان کرد: برای شخص مؤمن واضح شده که خداوند به عبادات او نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که نیازمند عبادت به درگاه الهی هستیم.

وی ادامه داد: اسلام مرحله اولیه دین است و ایمان مرحله نهایی و عمل به اسلام است.

وی اظهار کرد: مؤمن فقط به سرنوشت خود فکر نمی‌کند بلکه نسبت به سرنوشت سایر هموطنانش نیز حساس است و تکالیف اجتماعی و سیاسی را هیچگاه از خود ساقط نمی‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن ادامه داد: یکی از نشانه‌های سیاست‌مدار مؤمن این است که امنیت و سرنوشت کشورش برای او مهم است و پیامبر(ص) در حدیثی فرموده: "کسی که صلح کند در صورتی که به مردم کشورش اهمیت نمی‌دهد از من نیست."

سراج در پایان با بیان این‌که «در مسائل سیاسی باید به سرنوشت مسلمانان و افزایش روح ایمان در کشورمان توجه زیادی کنیم» گفت: مؤمن هیچگاه نباید از حوادثی که در کشورش می‌گذرد بی‌اطلاع باشد بلکه باید در مقابل حوادث، موضع درستی اتخاذ کند. پیامبر(ص) و ائمه(ع) همگی در عرصه سیاست حضور داشتند ولی هیچیک از آن بزرگان سازش با حاکم ظالم را نپذیرفته‌اند و این باید خط مشی مؤمن در عرصه مسائل سیاسی کشور باشد.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین