عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
تاکید بر ساخت مسجد در فواصل ۵۰۰ متر؛
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهردار درباره ساخت مسجد در محلاتی که فاصله مساجد آنها بیشتر از ۵۰۰ متر است، تاکید دارد و قرار است در تهران هر ۵۰۰ متر،یک مسجد احداث شود.
عقیق: مرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ساخت 400 مناره در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود که تاکنون ساخت 165 مناره به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 بحث اعطای زمین به 72 مسجد اعلام شد، تصریح کرد: روند اجرای پروژه ساخت 72 مسجد در پایتخت مطلوب بوده و ساخت مساجد در مناطق یک، چهار، 18، 22، 7،21 و 8 صورت گرفته است.

امرودی با اشاره به اینکه تملک 72 مسجد در تهران انجام شده و واگذاری آغاز شده است، افزود: در منطقه یک 3 مسجد، منطقه چهار 18 مسجد، منطقه هفت 2مسجد، منطقه 21 سه مسجد، منطقه 22 چهارده مسجد، منطقه هشت 4 مسجد و در منطقه 18 هفت مسجد ساخته می شود.

وی گفت: در مناطق مذکور مراحل تملک زمین و انتخاب هیئت امناء انجام و عملیات ساخت در این 6 منطقه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دیگر مناطق نیز مراحل مربوط به انتخاب و تملک زمین، انتخاب هیات امنا، تهیه نقشه و گودبرداری و فونداسیون با توجه به اهتمام ویژه شهرداری تهران برای اجرای این طرح در حال انجام است.

وی درباره مسجد 72 تن میدان آزادی گفت: این مسجد جزو مساجد بزرگی است که در این مکان ساخت شده و افراد در همان ابتدای ورود به شهر از این درگاه ورودی با شهری با المان های اسلامی روبرو می شوند.

امرودی گفت: شهرداری تهران قصد دارد پوستین نو برای پایتخت بدوزد. از پیاده راه سازی در برخی خیابان های مرکزی شهر گرفته تا اتوبان های دو طبقه و پیوند زدن بزرگراه های شلوغ پایتخت با تونل های عظیم زیرزمینی. اما بخشی از فعالیت های شهرداری تهران، هم با مسائل اعتقادی و مذهبی سر و کار دارد.

امرودی در پاسخ به اینکه که شهرداری تهران، بودجه بسیار عظیمی را برای ساخت مسجد در پایتخت، صرف کرده در حالی که حمل نقل عمومی با مشکلات زیادی روبرو است، گفت: این حرف اشتباه است چرا که ظاهر هر شهر نشان هویت و عقاید مردمان آن است و ما باید تلاش کنیم تا در جامعه اسلامی خود المان های مذهبی را افزایش دهیم.

وی افزود: قرار است در تهران، هر 500 متر، یک مسجد ساخته شود. شهردار درباره محلاتی که فاصله مساجد آنها بیشتر از 500 متر است، اظهار کرده در نقاطی که به طور مثال در فاصله 2 تا 3 کیلومتری هم مسجد وجود ندارد ساخت مساجد در اولویت خواهد بود. حتی در مناطقی که زمین خالی نداشته باشیم نسبت به واگذاری زمین و ساخت مسجد اقدام می کنیم.

امرودی افزود: زیبا سازی فضاهای شهری نیز بخش مهمی از فعالیت های شهری محسوب می شود و ساخت مناره برای مساجد نیز یکی دیگر از این کارهاست مانند درخت کاری ها و کاشت لاله در فصل بهار و نصب بنر ها اما صرف این هزینه ها نه تنها اشتباه نیست بلکه لازم و ضروریست.

وی خاطر نشان کرد: تمامی هزینه های شهرداری نباید صرف حمل و نقل شود در حال حاضر هم هزینه های مناسبی برابی ساخت مترو تونل در شهر شده و این نشان دهنده این است که شهرداری با برنامه ریزی مناسب در سطح شهر فعالیت می کند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
1
اعتقادم اینه هرکی برای دین قدمی برداره خدا کمکش میکنه.احسنت به شهردار دین محورمون.
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
0
0
اعتقادم اینه هرکی برای دین قدمی برداره خدا کمکش میکنه.احسنت به شهردار دین محورمون.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین