عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
نخست وزير عراق گفت: ۲۵ ميليون دلار براي توسعه حرم مطهر حضرت علي (ع) اختصاص يافته و همچنين در گام بعدي ۱۳ قطعه زمين در خيابان‌هاي منتهي به حرم مطهر علوي تملك شده است.
عقیق:نوري مالكي در ديدار با آيت الله واعظ طبسي نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي كه در تالار اماكن متبركه رضوي برگزار شد، به ارائه توضيحاتي در خصوص مسائل منطقه و برنامه‌هاي توسعه عتبات عاليات پرداخت و افزود: كشورهاي غربي در موضوع اخراج منافقان از عراق موضعي متناقض داشتند و عليرغم ادعاي دموكراسي، در اين مورد به حمايت از سازمان تروريستي پرداختند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تشكر از همكاري و حمايت آيت الله واعظ طبسي و مجموعه آستان قدس رضوي اظهار داشت: در ديدارهاي مختلفي كه با مسئولان اماكن متبركه عراق داشته‌ام، همواره تاكيد كرده‌ام كه از تجربيات آستان قدس رضوي در حوزه‌هاي مختلف بايد استفاده كنيم.

نخست وزير عراق افزود: ۲۵ ميليون دلار براي توسعه حرم مطهر حضرت علي (ع) اختصاص يافته و همچنين در گام بعدي ۱۳ قطعه زمين در خيابان‌هاي منتهي به حرم مطهر علوي تملك شده است.

وي ادامه داد: نقطه قوت و اميد ما مرجعيت شيعي است و اميدواريم همواره ارتباط موثر و تعامل سازنده‌اي با مراجع عظام داشته باشيم.

فرصت موجود براي بازساري اماكن متبركه را غنيمت شماريد

نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي نيز در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي و ابراز خرسندي از اين ديدار گفت: علي رغم همه فشارهايي كه از سوي استكبار جهاني وجود دارد، بايستي از فرصت مغتنم پيش آمده براي بازسازي اماكن متبركه عتبات عاليات استفاده شود.

آيت الله واعظ طبسي با اشاره به سفر اخير خود به عتبات عاليات افزود: طي ملاقات هايي كه با مسئولان عتبات مقدسه داشتم در جريان مسائل پيرامون توسعه حرم‌هاي شريف قرار گرفته‌ام و به نظر مي‌رسد همين سياست گام به گام درست است و بايد از اين فرصت استفاده كرد.

وي ادامه داد: به‌هرحال فشار بر روي دولت، مواضع و مقاومت شما از ناحيه دشمن زياد است، چه از طريق دشمنان و عناصر همسو و هماهنگ با دشمن در داخل و چه از سوي قدرت‌هاي بزرگ و سران سلطه و در راس آنها امريكا، هر چند به حسب ظاهر ابراز دشمني نكنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: دولت شيعي كه با اهل سنت هماهنگ است و وحدت و برادري شعار اوست و براي مصالح ملي اهميت قائل است، روشن است كه تحت فشار باشد.

وي اظهار داشت: بحمدالله جنابعالي مواضع خوبي گرفته ايد، مقاومت كرده ايد، برخوردهاي منطقي و اصولي داشته ايد و روابط خوبي با برادران اهل سنت برقرار شده است كه روز به روز هم بايد مستحكم‌تر شود.

آيت الله واعظ طبسي افزود: در نهايت ما دشمن را با اراده، همت، مقاومت و اتكا به خدا و اهل بيت (ع) از پاي در خواهيم آورد.

منافقان در خدمت امپرياليسم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به خاطراتي از مبارزات قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و رفتار خصمانه منافقين در سالهاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي بيان داشت: لازم مي‌دانم از نوع برخورد جنابعالي با جريان نفاق و منافقين هم تشكر كنم.

وي ادامه داد: جريان منافقين در خدمت امپرياليسم بوده و هستند و روشن شد شعارهاي ضد امپرياليستي كه روزي ادعاي آن را داشتند، واقعيتي نداشته است.

مرجعيت سرمايه عظيم

وي با اشاره به ديدار اخير خود با آيت الله سيستاني در نجف اشرف اظهار داشت: براي شما، مرجعيت سرمايه‌اي ارزشمند و عظيم است.

آيت الله واعظ طبسي تصريح كرد: ايشان معتقدند دولتي كه مورد عدوات و دشمني آمريكايي‌ها و قدرت‌هاي سلطه گر است دولت شماست و براي حمايت از دولت اعلام آمادگي داشتند.

لزوم رعايت حقوق مردم

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به لزوم رعايت مسايل شرعي و حقوق مردم در توسعه اماكن متبركه اظهار داشت: دليل اين كه طرح توسعه حرم مطهر رضوي اين‌قدر زمان برد، رعايت همين مسائل بود. به عنوان مثال براي تملك يك ملك ۵۰ متري ممكن بود دو سال صبر كنيم تا رضايت مالك جلب شود.

نماينده ولي فقيه در خراسان اظهار داشت: آستان قدس رضوي بدون دريافت كمك از دولت با اتكا به موقوفات و منابع مالي موجود، اقدام به توسعه همه جانبه نموده است و الحمدالله پيشرفت قابل ملاحظه اي نيز داشته ايم، البته برنامه‌هاي توسعه ما هنور تمام نشده است.

آيت الله واعظ طبسي با بيان اين كه آمادگي داريم توانمندي‌ها و تجارب علمي – فرهنگي مجموعه آستان قدس رضوي را در اختيار تمامي علاقه مندان بالاخص اماكن مقدسه قرار دهيم، افزود: در حال حاضر مجموعه هايي مانند دانشگاه علوم اسلامي رضوي، دانشگاه بين المللي امام رضا (ع)، بنياد پژوهش‌هاي اسلامي و بيمارستان فوق تخصصي رضوي، ظرفيت مناسبي را براي بهره مندي فرهيختگان و علاقه مندان جهان اسلام فراهم نموده و اميدواريم همه از اين شرايط به وجود آمده، خوب استفاده كنند.

در حضور دو ساعته نوري مالكي در حرم مطهر رضوي، استاندار خراسان رضوي و سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور عراق، نخست وزير عراق را همراهي مي‌كردند.

در پايان، اين گروه در مهمان سراي حضرت رضا (ع) از خوان متبرك آن حضرت متنعم شدند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین