عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
فرماندار مهران از اعزام زائران با اتوبوس‌هاي ايراني از راه پايانه مرزي مهران به عتبات عاليات عراق براي نخستين بار خبر داد.
عقیق: حجت الله نصيري پور گفت: با موافقت مقام‌ها و مسوولان استان واسط عراق اين طرح اكنون به صورت محدود اجرا مي‌شود.

وي اظهار كرد: بر پايه توافق ميان مقام‌هاي استان‌هاي ايلام و واسط اتوبوس‌هاي زوار ايراني مي‌توانند براي زيارت تا كربلا تردد كنند و در مرز مهران اتوبوس‌ها جا به جا نشوند.

فرماندار مهران تاكيد كرد: البته اين طرح اكنون به صورت گسترده و كامل اجرا نمي‌شود و در اين مرحله روزانه پنج دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني عتبات عاليات از راه مرز بين المللي مهران در درون خاك عراق رفت و آمد مي‌كنند.

وي با بيان اينكه عراقي‌ها براي عزيمت تعداد بيشتري از اتوبوس‌هاي ايراني به كربلا و نجف اعلام آمادگي كرده اند ادامه داد: به منظور رفع مشكلات زائران ايراني و همچنين رفاه و آسايش آنان تردد اتوبوس‌هاي ايراني در مسيرهاي ارتباطي عراق با تشريفات خاص قانوني و حفاظتي انجام مي‌شود.

نصيري پور يادآور شد: اعزام زميني زائران به عتبات عاليات در گذشته تا مرز عراق با اتوبوس‌هاي ايراني انجام مي‌شد و پس از آن اتوبوس‌هاي عراقي جايگزين آن مي‌شدند كه اين موضوع معطلي زائران و نارضايتي آنان را به دنبال داشت.

فرماندار مهران اضافه كرد: زائران عراقي نيز بدون نياز به جا به جايي اتوبوس وارد ايران مي‌شوند.

پايانه مرزي مهران در ۸۵ كيلومتري جنوب باختري ايلام يكي از امن‌ترين و مطمئن‌ترين مرزهاي كشور براي سفر و تردد زوار عتبات عاليات عراق به شمار مي‌رود.

شش هزار زائر و مسافر ايراني و عراقي روزانه از راه اين مرز بين المللي كه پرددترين منطقه مرزي كشور به شمار مي‌رود، رفت و آمد مي‌كنند.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین