عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
در ویژه‌برنامه «پرده عشاق»؛
پنجمین ویژه برنامه "پرده عشاق" با تجلیل از خانواده شهید هادی محبی، شهید 24 ساله امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

عقیق:سیدمحمد حسین حجازی در این مراسم گفت: معرفت اهل بیت(ع) از نعمات بزرگی است که اگر تمام عمر را صرف شکر چنین نعمتی کنیم بازهم کافی نیست.

وی با بیان این‌که «وجود مشتاقان در بین مداحان جوان و پیشکسوت ما یک فرصت ارزشمند و نعمتی بزرگ برای کشور است» تصریح کرد: فرهنگسرای اندیشه با برگزاری این مراسم با تقدیر از خادمان حسینی از تمام فضایل بشری تجلیل می‌کند که اهل بیت عصمت و طهارت پرچم دار آن در طول تاریخ بوده‌اند.

رئیس فرهنگسرای اندیشه، جامعه خادمان حسینی را رسانه‌ای مستقل، پر نفوذ و تأثیرگذار دانست که با بصیرت‌بخشی به جامعه و برانگیختن شعور و عواطف انسانی نقشی بی بدیل در هدایت جامعه به سوی فضایل انسانی ایفا می‌کنند و می‌توانند با آراستن زندگی به اندوخته‌های قرآنی از ورود خرافات جلوگیری کنند.

حجازی همچنین به برگزاری هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی در پایتخت اشاره کرد و گفت: این مراسم در روز پنج شنبه 28 آذر به همت فرهنگسرای اندیشه و سازمان دانش آموزی شهر تهران با هدف اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه‌ مداحان نوجوان برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش در این مراسم رضا نگهبان، شهردار منطقه 7 شهرداری تهران نیز گفت: امیدوارم هر خدمتی که ما به عنوان خدمتگزاران مردم انجام می‌دهیم در راستای زنده نگه داشتن یاد عاشورا و یاد امام حسین(ع) باشد و برگزاری مراسمی از این دست در مساجد و پایگاه‌های بسیج تداوم داشته باشد تا یاد و نام شهدا و عزای حسینی که ضامن پایداری نظام جمهوری اسلامی است همیشه برقرار باشد.

همچنین در این مراسم ابراهیم محبی پدر شهید "هادی محبی" که فرزند 24 ساله‌اش چند سال پیش در پی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میدان امام حسین(ع) به شهادت رسید، گفت: بخشایش قاتل فرزندمان را با هدف نشان دادن رأفت اسلامی و همچنین طلب بخشایش از خداوند انجام دادیم.

در بخش پایانی این برنامه با حضور مهندس نگهبان شهردار منطقه 7، محمد علی قندهاری‌نیا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری تهران و سید محمد حسین حجازی رئیس فرهنگسرای اندیشه، از تعدادی از پیر غلامان اهل بیت(ع) و پدر و برادر شهید "هادی محبی" با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین