عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۱
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای سیاست های این سازمان مبنی بر بهره گیری از مشارکت مردم در توسعه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه ، ۲۱۵۰ مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان راه اندازی شده است.

عقیق: حسن ربیعی، سخنگوی این سازمان با بیان این مطلب افزود: در این راستا در سال 90 در 1326 بقعه و امامزاده کشور مرکز فرهنگی و قرآنی تاسیس شدکه این رقم در سال 91 به 1984 مرکز افزایش یافت.

ربیعی با اشاره به اینکه در سال 92 در 2150 بقعه متبرکه کشور بصورت مردمی مرکز فرهنگی قرآنی ایجاد شده است، افزود: در این سال برای 1956 مدیر این مراکز فرهنگی حکم صادر شده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی از سوی این سازمان برای مدیران این مراکز گفت: در سال 90، 12 دوره، در سال 91، 15 دوره و در سال 92 تا کنون 5 دوره آموزشی در سراسر کشور برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه در راستای تبدیل بقاع‌ متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی و عمل به تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی و قرآنی، وجود مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه امامزادگان بر اساس سیاست‌های کلی سازمان اوقاف و امور خیریه ضروری بود، تصریح کرد: این امر با هدف بسترسازی جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری و در راستای تبدیل بقاع‌متبرکه به قطب فرهنگی و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت فعال مردم بویژه جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه صورت می‌گیرد.

ربیعی ادامه داد: تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی _ قرآنی در بقاع‌ متبرکه، تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ نورانی اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی _ قرآنی بقاع‌متبرکه از دیگر اهداف راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه، مجموعه ای است متشکل از نیروهای فعال، متعهد، ارزشی، افتخاری و مردمی که توسط هیئت امنای بقاع‌متبرکه، به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی، ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین