عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹
با مطالعه و آشنایی صحیح با فرهنگ اهل بیت(ص) و قران کریم می‌توان از پرتگاه‌های خطرناک پیشرفت علم و تکنولوژی علوم نظری و انسانی رهایی یافت.

عقیق: استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه با اشاره به این که کوچک‌ترین غفلت و لغزشی در زمینه علوم انسانی و نظری زمینه‌ساز ظلمت برای افراد می‌شود، اظهارداشت: اگر می‌خواهیم انسان‌هایی عاشورایی باشیم باید با فرهنگ اهل بیت(ص) و قرآن به طور صحیح آشنا شویم.

خانم رضایی ضمن تاکید بر اینکه باید زندگی خود را با احادیث و فرهنگ اهل بیت(ع) عجین کنیم گفت: قرآن و عترت هر دو یک مفهوم دارند، لذا هر دو باید باهم شناخته شوند.

این استاد حوزه علمیه خواهران کرمانشاه، تعرض و خطا را دو پیامد مهم دوری از فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت:مطابق فرموده پیامبر اکرم(ص) در هیچ شرایطی کتاب خدا و اهل بیت(ع) از یک‌دیگر جدا نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکمت های نهج البلاغه در خصوص بخل و تنگ نظری اذعان داشت: بخل و تنگ نظری تنها مختص مسایل مادی نیست و یکی ازعوامل عار و ننگ از دیدگاه اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

خانم رضایی ضمن اظهار تاسف از اینکه در عصر کنونی بعضی از ارزش های اخلاقی دقیقا نقطه مقابل فرهنگ اهل بیت(ع) است افزود: برخی پول و مال دنیا را مایه آبرو می‌دانند این در حالی که فرهنگ اهل بیت(ع) به ما آموخته است امور معنوی باید به بالا دست خود بنگریم و در امور مادی به سطوح پایین تر خود توجه کنیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران در پایان، اصلاح تعاریف دینی و معیارهای دینداری و تبیین ارزش‌های دینی در بین مردم را از جمله راه کارهای مقابله با تغییرات به وحود آمده در معیارهای دینی، اخلاقی عنوان کرد.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین