عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
معرفی کتاب؛
'روح بهار' چند متن‌ ادبی‌ در مدح‌ امام‌ مهدی(عج) است. نویسنده‌ با نثری‌ ادبی‌ پس‌ از تشبیه‌ امام‌ زمان(ع)‌ به‌ روح‌ بهار، پس‌ از بیان‌ آتش‌ درونی،‌ دوران‌ وصل‌ و ظهور را توصیف می کند.
عقیق:کتاب "روح بهار" چند متن‌ ادبی‌ در مدح‌ امام‌ مهدی(عج) است، نویسنده‌ با بهره‌گیری‌ از روایات‌ و دعاهای‌ وارد شده، با نثری‌ ادبی‌ در دو گفتار پس‌ از تشبیه‌ امام‌ زمان‌(عج) به‌ روح‌ بهار، در وصف‌ شخصیّت‌ امام‌ زمان(عج) سخن‌ می‌گوید و پس‌ از بیان‌ آتش‌ درونی‌ حاصل‌ از هجران، دوران‌ وصل‌ و ظهور را به‌ توصیف‌ می‌کشد. در گفتار دوم‌ مناجات‌ شعبانیه‌ را زمزمه‌ وصل‌ عاشقان‌ می‌نامد.

در بخشی از کتاب آمده است:
"امروز بهار هم، بوى حیات ندارد. زمین با همه ى وسعتش تنگ دل است وآسمان با همه ى بخشندگى اش تنگ دست؛ خورشید عدالت پشت ابر غیبت پنهان است؛ دل هامان در عطش آب حیات مى سوزد وسینه ى تنگمان در قفس انتظار پرپر مى زند.

عصرهاى آدینه، آینه ى دلمان غمناک است. غفلت چون شبى دلگیر بر ما پرده افکنده و جهالت و سرگردانى چون بادى خشک و سوزان در سراسر وجودمان مى وزد و ما که با انتظار زاده شده ایم و با انتظار زیسته ایم، گاه چون ماهى سرگردانى در دریاى انتظار شناوریم و حقیقت را در رنگ رنگ دنیا و نور را در ظلمت خاک مى جوییم وبه بهار مجازى طبیعت دل خوش مى کنیم.

شمیم عطر زیارات و ادعیه دریچه اى است به آسمان آبى انتظار فرج، خود فرجى است بر کارمان؛ این برگ سبز قطره اى است کوچک از آن دریاى بى کران که به عشق یک نگاه مهر آن مهربان موعود، به منتظرانش تقدیم مى گردد.

خدایا! در این گرداب غفلت وجهالت بر ما مددى فرست. رئوفا! بر عطش داغ دل هاى سوخته مان رحم آور. لطیفا! چشمانمان را به پرتوى گرم وپرمهر از طلوع خورشید عدالت روشن کن ویارى مان کن که جز در راه تو وبا عشق او قدمى برنداریم."
شایان ذکر است، "روح بهار" نوشته منیره زارعان، به‌ کوشش‌ مرکز پژوهش های‌ اسلامی‌ صداوسیما در 182 صفحه منتشر شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین