عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
پاسخ آیت الله فاطمی نیا به یک پرسش مهدوی؛
برخی از اهل سنت امام زمان(عج) را از نسل امام حسن مجتبی(ع) می دانند. آیا این شبهه قابل اعتناست؟ ریشه این شبهات از کجاست؟
عقیق: از آیت الله فاطمی نیا پرسیده شد:

برخی از اهل سنت، امام زمان(عج) را از نسل امام حسن مجتبی(ع) می دانند. آیا این شبهه قابل اعتناست؟

آیت الله فاطمی نیا پاسخ دادند:
خیر؛ این تحریف و تصحیف مختصراً در برخی از کتب اهل سنت پیدا می شود؛ اما این روایات تحریف شده در مقابل روایت های متواتری که امام زمان(عج) را از نسل امام حسین(ع) معرفی کرده است، چیزی به حساب نمی آید.


ریشه این شبهات از کجاست؟

برخی از این تحریف‏ها را دست های ناپاک و نادرست، در نسخ چاپی کتاب "فتوحات مکیة" تالیف "ابن العربی" به وجود آوردند و مطلب مربوط به امام زمان(عج) را ناقص ذکر کرده اند. اما خوشبختانه نسخه صحیح خطی از کتاب فتوحات در دست مشاهیر علمای اهل سنت بوده که آنان صحیح مطلب را بدون تحریف و تصحیف ذکر کرده اند.

مثلاً توجه کنید به کتاب "الیواقیت و الجواهر" تالیف "عبدالوهاب بن احمد بن علی الحنفی شعرانی" که نسب او به "محمد حنفیه" می رسد. وی متوفای 973 هـ.ق است که فقیه و عارف بوده و تالیفات فراوان دارد، ازجمله همین "الیواقیت و الجواهر" که خلاصه "فتوحات مکیة" است. شعرانی نسخه خطی فتوحات را در دست داشته و همانطور که ذکر شد، مطلب مربوط به امام زمان(ع) را از فتوحات درست نقل کرده و آورده است: "واعلمو انه لابد من خروج المهدی(ع) لکن لایخرج حتی تمتلئ الأرض جوراً و ظلماً فیملؤها قسطاً و عدلاً، و لو لم یکن من الدنیا إلا یوم واحد طوّل الله تعالی ذلک الیوم حتی بلی ذلک الخلیفة و هو من عترة رسول الله(ص) من ولد فاطمة رضی الله عنها، جده الحسین بن علی بن ابی طالب و والده حسن العسکری ابن الإمام علی النقی(بالنون) ابن محمد التقی(بالتاء) ابن الإمام علی الرضا ابن الإمام موسی الکاظم ابن الإمام جعفر الصادق ابن الإمام محمد الباقر ابن الإمام زین العابدین ابن الإمام الحسین ابن الإمام علی بن ابی طالب رضی الله عنه".

یعنی: "بدانید حتما مهدی(ع) خروج می کند. لکن خروج نمی کند مگر پس از آنکه زمین پر از ظلم و جور شود، پس آن حضرت زمین را پر از عدل و داد کند و اگر نماند از دنیا جز یک روز، خداوند متعال آن روز را طولانی می گرداند تا این خلیفه ظاهر شود و امور را به دست گیرد...". سپس نسب امام زمان(ع) را ذکر می کند و ملاحظه می‏فرمایید که حتی در اسم "امام علی النقی" و "امام محمدتقی" چقدر دقت کرده و آورده است که "بالنون" و "بالتاء".


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین