عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
رييس سازمان حج و زيارت از افزايش ۲۰ درصدي اعزام زائران ايراني به عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني (ع) خبر داد و گفت: پيش بيني مي‌شود در اين ايام ۳۰۰ هزار زائر ايراني در كربلاي معلي حضور داشته باشند.
عقیق:افزايش ۲۰ درصدي اعزام زائران ايراني به عتبات در ايام اربعين حسيني (ع) «سعيد اوحدي» درباره تمهيدات اين سازمان به منظور خدمت رساني بهتر به زائران ايراني عتبات در ايام اربعين حسيني (ع) افزود: براي ساماندهي زائريني كه علاقمند به سفر عتبات در ايام اربعين حسيني (ع) هستند، جلسه اي با حضور دستگاه‌هاي همكار مانند وزارت كشور، نيروي انتظامي، بيمه، نماينده استاندارهاي ايلام و خوزستان، دستگاه‌هاي نظارتي و هلال احمر تشكيل شد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: در اين جلسه راهكارهاي مختلف براي ساماندهي حضور زائران در عتبات در ايام اربعين حسيني (ع) و خدمت رساني بهتر به زائران در اين ايام، بررسي و تصميم‌هاي مختلفي اتخاذ شد.

اوحدي با يادآوري آنكه سالانه ميليون‌ها شيعه اهل بيت (ع) در ايام اربعين حسيني (ع) فاصله نجف اشرف تا كربلاي معلي را پياده طي مي‌كنند گفت: به همين دليل ستادهايي در شهرهاي مهران، بستان، اهواز و خرمشهر پيش بيني شده و قرار است ادارات حج و زيارت استان‌هاي كرمانشاه و لرستان نيز به عنوان استان‌هاي معين به زائران عتبات در ايام اربعين حسيني خدمت رساني كنند.

رييس سازمان حج و زيارت اظهار كرد: در مذاكره با مركز پزشكي حج و زيارت نيز قرار شده تمامي زائران ايراني عتبات در ايام اربعين، تحت پوشش بيمه قرار گيرند و در طول مسير به آنها خدمات پزشكي ارايه شود.

اوحدي از زائران ايراني عتبات در ايام اربعين حسيني (ع) خواست به دليل سرماي هوا، لباس گرم همراه داشته باشند.

به گفته وي سال گذشته ۱۵ ميليون شيعه از سراسر جهان در كربلاي معلي در ايام اربعين حسيني حضور داشته اند كه طرف عراقي پيش بيني مي‌كند اين رقم در ايام اربعين امسال به حدود ۲۰ ميليون نفر برسد.

رييس سازمان حج و زيارت از برپايي ستادهاي پشتيباني در شهرهاي كربلا، نجف اشرف و كاظمين در ايام اربعين حسيني (ع) خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار زائر ايراني در ايام اربعين در عتبات حضور داشتند كه پيش بيني مي‌شود اين رقم با افزايش ۲۰ درصدي نسبت به سال گذشته به ۳۰۰ هزار نفر در سال جاري افزايش يابد.

اوحدي تاكيد كرد: افرادي كه رواديد ندارند به هيچ وجه اجازه ورود به داخل خاك عراق را نخواهند داشت.

وي درباره اعزام‌هاي انفرادي نيز گفت: اين افراد مي‌توانند در شهرهاي مهران، بستان، اهواز و خرمشهر به ستادهاي پشتيباني مراجعه كرده و در قالب گروه‌هاي ۴۰ نفره برگه‌هاي خروج دريافت كنند و در نقاط مرزي ساماندهي شوند.

رييس سازمان حج و زيارت طرفيت اين سازمان براي اعزام زائران ايراني به عتبات در ايام عادي را روزانه ۸۰ دستگاه اتوبوس اعلام كرد و افزود: با توجه به ازياد زائران در ايام اربعين و كمبود مكان‌هاي اقامتي، با هماهنگي استانداري‌هاي نجف و كربلا، مدارسي براي اسكان زائران ايراني در نظرگرفته شده است.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین