عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
پرسش های متداول؛
در متون روایی به خوش بو کردن مساجد سفارش زیادی شده است به گونه ای که امام علی(ع) به نقل از رسول خدا(ص) روایتی را می فرماید: مساجد را در هر روز هفته خوش بو و معطر سازید.
عقیق: به طور کلی انسان فطرتا از نظافت و پاکیزگی مسرور و از کثیفی و آلودگی بیزار است. براین اساس مقدس ترین و محبوب ترین مکان ها در روی زمین که مساجد هستند باید از نظافت کامل برخوردار باشند تا مومنین با حضور در این مکان احساس شعف و شوق عبادت پیدا کنند. از لوازم این کار پرخوش بو نمودن و عطر آگینی مساجد است. زیرا خداوند متعال می فرمایند: "همانا خداوند متعال خوش بوست و بوی خوش را دوست می دارد".

از این رو در متون روایی به خوش بو کردن مساجد سفارش زیادی شده است. امام علی(ع) به نقل از رسول خدا روایتی را می فرماید: "و مساجد را در هر روز هفته خوش بو و معطر سازید.

در روایت دیگری که در منابع اهل سنت وارد شده حضرت می فرماید: "در روزهای جمعه مساجد را خوش بو کنید."

در روایت دیگری وارد شده است که" هدیه ملائک الهی خوش بو کردن مساجد است."

بنابراین مومنین نه تنها خود به برگرفتن زینت و پوشیدن بهترین و نظیف ترین لباس ها برای رفتن به مسجد مامور شده اند، دستور دارند محیط نیایش و عبادت با خدای سبحان نیز نظیف و عطر اگین باشد، تا همگان از بودن در چنین مکانی نه تنها از لذت های معنوی برخوردار باشند بلکه از آرامش روحی و روانی برخوردار گردند به حدی که دوری از این گونه اماکن مقدس مایه دلتنگی آنان گردد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین