عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
شب آخر محرم در مسجد شهید بهشتی
ای مردم پول خرج کنید و در سر خانه هایتان پرچم امام حسین(ع) بگذارید. این کارها برای دشمنان سنگین است و آنها را دق می دهد. یکی دیگر از کارهایی که انجام می دهند می خواهند ما را از انتظار حضرت امام زمان (عج) جدا کنند.
 گزارش تصویری

عقیق: مراسم
عزاداری شب آخر ماه محرم با حضور جمعی از عزادارن حسینی در مسجد شهید بهشتی تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) به روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنرانی شیخ حسین انصاریان

- امیرالمومنین(ع) منبر مفصلی درباره قرآن دارند که می فرمایند: قرآن مجید ریسمان خداست. ریسمانی است که سبب اتصال انسان با پروردگار مهربانش است. یک سر این رسیمان گره به ارداه حضرت حق خورده است و سری دیگر در دنیا آشکار شده است که برای انسان ها نجات است و با چنگ زدن به آن، که همان عمل به مفاهیم اش است مارا به پرودگار عالم نزدیک می کند .

-امیر المومنین می فرماید: این قرآن در بین مردم وسیله ای برای امین پرودگار است. امین به چه کسی می گویند؟

-تمام پیامبران الهی در بین مردم امین بودند، قرآن مجید هم می فرماید این پیامبرانی که اسم می بریم به مردمشان می گفتند ای مردم ما در همه امور زندگی شما خیرخواه تان هستیم. علاوه بر اینکه ما با تمام وجود خیر خواه شما هستیم امین شما هم محسوب می شویم. ما هیچ نوع خیانتی به شما، در وجودمان نیست و اصلا فکر خیانت ما را نمی گیرد.

-قرآن مجید می فرماید:  هیچ پیغمبری خیانت کردن از دستش بر نمی آید. یک وقت است که آدم می تواند خیانت کند ولی نمی کند. اما بافت وجود پیغمبران به گونه ای بود که قدم خیانت کردن نداشتند زبان خیانت، نداشتند. دست و چشم خیانت کردن نداشتند. آنها امین محض بودند و نه انحرافی می توانستند داشته باشند و نه در عمل و اخلاق و رفتار مردم انحراف ایجاد کنند.

-انبیا خدا هرآنچه به مردم ارائه می دادند درستی بود و هر آنچه برای مردم می کردند کار درست بوده است.

-هیچ پیغمبری خیانت مالی هم به مردم نداشته است . آنها به مردم می گفتند، حرام نخورید، و آن چیزی مربوط به زحمت خودتان هست، استفاده کنید.    

-سندی دارم که صد و پنجاه سال آمریکا سرمایه گذاری کرده است که ایرانی ها از دو چیز ببرند، اول از اباعبدالله الحسین(ع)، ای مردم پول خرج کنید و در سر خانه هایتان پرچم امام حسین(ع) بگذارید. این کارها برای دشمنان سنگین است و آنها را دق می دهد. یکی دیگر از کارهایی که انجام می دهند می خواهند ما را از انتظار حضرت امام زمان (عج) جدا کنند.

-بهایت را انگلیس ساخت که ایران را از امام زمان(عج) دور کنند. می خواهند بین مراجع و مردم فاصله اندازی کنند. ولی موفق نشدند.

-ما از برکت اباعبدالله از امام زمان(عج) و مراجع دور نخواهیم شد.     



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین