عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از منفی‌بافی در مورد جمکران؛
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه از کسانی که در مورد جمکران منفی‌بافی می‌کنند تعجب می‌کنم، گفت: مسجد بزرگی به نام امام زمان(عج) برپاست و مردم برای خدا در آنجا عبادت می‌کنند؛ کدام عقل اجازه می‌دهد با این مسجد مخالفت شود.
مکارم شیرازی
عقیق: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در زمانی زندگی می‌کنیم که راه‌های فساد به سوی جوامع بشری کاملاً گشوده شده است.

وی افزود: در مقابل این زهرها نیازمند پادزهرهایی هستیم تا عوامل اصلاح در مقابل عوامل فساد قرار گیرند؛ مسجد مقدس جمکران یکی از عوامل اصلاح به شمار می‌رود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از کسانی که در مورد این مسجد منفی‌بافی می‌کنند تعجب می‌کنم عنوان کرد: ما می‌‌گوییم مسجد بزرگی به نام امام زمان(عج) برپاست و مردم عبادت خالصانه برای خداوند را در آنجا انجام می‌دهند؛ کدام عقل اجازه می‌دهد با این مسجد مخالفت شود به‌ ویژه اینکه مسئله‌ای که مورد اشاره قرار می‌گیرد در بیداری رخ داده و خواب نبوده است.

وی ادامه داد: از قدیم‌الایام و از جوانی به مسجد مقدس جمکران علاقه داشتم؛ احداث مرکز شیعه‌شناسی در کنار این مکان مقدس از جمله اقداماتی است که در مقابل منفی‌بافان انجام داده‌ایم ضمن اینکه درصدد هستیم تاسیسات شبکه ولایت را هم به همین مکان منتقل کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر تبدیل شدن مسجد مقدس جمکران به یکی از قطب‌های جهان اسلام عنوان کرد: این مسجد ظرفیت فراوانی دارد و می‌توان بهره‌برداری‌های بیشتری از آن داشت؛ چنانچه فرودگاه قم هم راه‌اندازی شود زائران بیشتری از سراسر جهان به قم و این مکان مقدس مشرف خواهند شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیشتر زائران جمکران را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: جوانان همان گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض خطر قرار دارند بنابراین می‌توان از ظرفیت جمکران برای مقابله با نفوذ فساد در جامعه استفاده کرد.

وی ادامه داد: متناسب با توسعه جمکران باید امکانات را هم برای پذیرایی از زائران فراهم کرد؛ من نیز تا آنجا که در توانم باشد در خدمت این مسجد مقدس خواهم بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: باید مراقب باشیم خرافات با اعمال مسجد مقدس جمکران آمیخته نشود؛ شنیده شده برخی در میان زائران سخنانی را مبنی بر علائم ظهور و آوردن پیام از جانب امام عصر(عج) مطرح می‌کنند؛ هر جا که محلی برای استفاده باشد مکانی برای سوء‌استفاده هم خواهد بود بنابراین باید مراقبت زیادی به عمل آورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در گذشته محراب مسجد جمکران را به حالت ضریح درآورده بودند، عنوان کرد: البته این مسئله به روشی خوب برچیده شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین