عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
قاری بین‌المللی کشورمان عنوان کرد:
امین پویا با اشاره به فلسفه اعزام قاریان به حج تمتع و خنثی‌کردن توطئه‌های شوم وهابیت گفت: یکی از مهم‌ترین افتخارات کاروان قرآنی نور تأثیرات تلاوت قرآن و شیعه‌شدن دو نفر از فرقه ضاله وهابیت بود.
عقیق: امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان در نشست ارزیابی، تحلیل و آسیب‌شناسی عملکرد کاروان اعزامی قاریان و حافظان قرآن به حج تمتع با اشاره به نقش بر آب کردن توطئه‌های وهابیت برای ایران‌هراسی گفت: طی سالیان گذشته جو ضد ایرانی و شیعی در ایام موسم حج بسیار قابل توجه بود اما پس از حضور کاروان قاریان و حافظان قرآن توطئه‌های شوم وهابیت نقش بر آب شد.

وی افزود: در اعزام سال 81 هنگامی که در مسجدالحرام در حال تلاوت قرآن بودم یکی از اهل تسنن که تحت تأثیر تبلیغات منفی وهابیت قرار گرفته بود و فکر می‌کرد ایرانی‌ها قرآن متفاوتی دارند به من گفت اگر می‌توانی از روی قرآن من بخوان. وهابیت میلیاردی هزینه می‌کند تا ایرانیان و شیعیان را در نظر مسلمانان جهان افرادی بی‌دین معرفی کنند.

پویا عنوان کرد: هنگامی که به اشتباه یکی از قرآن‌های چاپ‌شده در جمهوری اسلامی ایران دارای غلط بود با شانتاژ‌های گسترده تبلیغاتی وهابیت آن را در گوش مردم جهان کرد و گفت ادعای ما مبنی بر تفاوت‌داشتن قرآن ایرانی‌ها درست است. برخی افراد خیال می‌کنند ایرانی‌ها مسلمان نیستند و با آنها دست نمی‌دهند زیرا فکر می‌کنند ایرانی‌ها نجس هستند اما کاروان قرآنی نور تبلیغات میلیونی وهابیت را مبنی بر ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی به کلی خنثی کرد تا زمانی که فردی با شنیدن قرآن کریم از لسان قاریان ایرانی در حالی که چهره‌اش پر از اشک بود فریاد می‌زد به خدا اینها مسلمان‌اند و جهود نیستند.

قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به شرایط سخت تلاوت قرآن در ایام موسم حج عنوان کرد: طی چند سالی که در قالب کاروان نور به حج تمتع مشرف شدم طی 29 روز 50 تلاوت قرآن انجام دادم که کاری بسیار سخت و مشکل است. قاریان قرآن باید خود را با شرایط مختلف این سفر آماده کنند و خود را در بستر نوعی مبارزه با فرهنگ‌سازی غلط وهابیت قرار دهند.

پویا تصریح کرد: در یکی از سفرهای کاروان نور هنگامی که نیروهای انتظامی مسجدالحرام تأکید بر برهم‌زدن حلقه قرآنی این کاروان داشتند مأموریان با ریختن کف در وسط این حلقه و بکارگیری ترفندهای مختلف به دنبال برهم‌زدن این جلسه قرآن بودند. در جنوب کشور هند افراد برای بودایی‌کردن مسلمان‌ها خانه و پول بسیاری خرج می‌کنند و افراد را با تطمیع به دین خود تشویق می‌کنند اما تأثیرات کاروان نور که ناچیزترین هزینه را برای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد می‌تواند در تشویق مسلمانان جهان و آشنایی با حقانیت مذهب شیعه کمک کند.

پویا عنوان کرد: تعداد قاریان اعزامی به حج تمتع بسیار کم است و با توجه به آشنایی سایر کشورها با حفظ قرآن کریم حضور حافظان قرآن در این کاروان کمتر به چشم می‌خورد اما وجود حافظانی نخبه و خردسال می‌تواند در فرهنگ‌سازی این کاروان موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: تقلیل تعداد سهمیه اعزام قاریان و حافظان قرآن کریم به حج تمتع نشان از عدم پی‌بردن مسئولان به تأثیرگذاری برنامه‌های این کاروان در مجتمع حج تمتع است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین