عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
وزير حمل و نقل عربستان و رئيس شوراي اداري راه آهن اين كشور از پيگيري دائمي پروژه قطار سريع السير حرمين در بالاترين سطوح خبر داد.
عقیق:جباره بن عيد الصريصري اعلام كرد: كميته‌هاي فني و نظارتي اقدام به انجام بازديدهاي هفتگي و ماهانه از اين پروژه مي‌كنند كه طول آن ۴۵۰ كيلومتر است.

وي طي بازديد ميداني از اين پروژه اعلام كرد: اقدامات مربوط به مرحله نخست اين پروژه بر اساس برنامه زمان بندي و نسبت‌هاي مشخص شده كار ادامه دارد و كار اجراي چند تقاطع در جاده حرمين در داخل استان جده در حال انجام است و همچنين بايد به تقاطع قباء و جاده علي بن ابي طالب (ع) در مدينه منوره اشاره كرد.

همچنين تا كنون كار ساخت ۱۰۲ پل از مجموع ۱۳۷ پل در مسير احداث خط آهن حرمين به پايان رسيده است.

الصريصري خاطر نشان كرد: مرحله دوم پروژه مربوط به تكميل زيرساخت‌هاي فوقاني شامل واردات و نصب ريل‌هاي آهن و سامانه‌هاي راهنمايي و ارتباطات و سامانه برق خطوط ريلي و وارد كردن قطارها و تجهيزات نگهداري و همچنين ساخت قطار و راه اندازي و مراقبت از پروژه براي مدت ۱۲ سال است.

وي افزود: در حال حاضر ساخت واگن‌ها انجام مي‌شود و اقدامات مربوط به برقي كردن مسير و ريل گذاري در طول مسير در حال انجام است.

پروژه خط آهن حرمين شامل احداث چهار ايستگاه مسافران در مدينه منوره، شهرك ملك عبدالله در رابغ، جده و مكه مكرمه است كه هر ايستگاهي دربرگيرنده سالن اصلي و سالنهاي ورودي و خروجي و مركز دفاع شهري و باند فرود بالگرد و پاركينگ خودرو و سالن تشريفات و مراكز تجاري و رستورانها خواهد بود و ايستگاه‌ها به سامانه حمل و نقل عمومي مرتبط مي‌شود.

منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین