عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۱
در گفت و گو با استاد کلامی؛
مداح و شاعر اهل بیت زنجانی گفت: برپایی نمایشگاه هوای حرم فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورایی است.
عقیق: ولی‌الله کلامی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوع ائمه معصومان(ع) تاثیر بسزایی در آشنایی مردم با فرهنگ و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جامعه و افزایش سایت‌های مجازی از طریق اینترنت افزود: با پیشرفت علم و تبلیغات مختلف در فضای مجازی لازم است که چنین نمایشگاه‌هایی برگزار شود و فرهنگ دینی و اسلامی بیش از پیش ترویج شود.

کلامی در ادامه با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نوعی مقابله به مثل با دشمنان است، اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه هوای حرم اثر معنوی دارد و در جامعه مفید است.

این مداح زنجانی با اشاره به تاثیرات مثبت این نمایشگاه در عملکرد قشر جوان اذعان داشت: انعکاس این نمایشگاه در الگو قرار دادن امام حسین(ع) توسط نسل جوان بسیار موثر خواهد بود.

وی در ادامه اقدامات و فعالیت های حسینیه اعظم در برگزاری نمایشگاه هوای حرم مفید ارزیابی کرد و گفت: حسینیه با دایر کردن این نمایشگاه کربلای کوچکی دایر کرده است، اما باید توجه داشت که این فعالیت بیش از پیش اجرایی شود.

کلامی بخش نظرسنجی این غرفه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با نظر سنجی از مردم می‌توان در توسعه و انتقال فرهنگ حسینی به مردم موثر واقع شد.

این شاعر زنجانی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه ازشهادت امام حسین(ع) حرارتی ایجاد می شود که تا روز قیامت خاموش نمی‌شود، افزود: برپایی این نمایشگاه‌ها از جمله عواملی است که در زنده نگهداشتن واقعه عاشورا موثر است.

وی برگزاری این نمایشگاه را مقابله معقولانه در برابر کارشکنی‌های دشمنان اهل بیت و ائمه معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها موجب می‌شود واقعه عاشورا درست و به نفع اهل بیت(ع) معرفی شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین