عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۹
او سواد خواندن و نوشتن نداشت اما در حدود 55سالگی چشم جان و دل او به قرآن بینا و نورانی گردید
پیرمرد حافظ قرآن
عقیق: کربلایی کاظم کریمی ساروقی در ساروق که از روستاهای اطراف اراک است در سال 1300 هجری قمری متولد شد و در همان جا زندگی و بزرگ شد. او سواد خواندن و نوشتن نداشت اما در حدود 55سالگی چشم جان و دل او به قرآن بینا و نورانی گردید و به گفته فرزند بزرگوارشان اسماعیل کریمی، کربلایی کاظم که بزرگترین اعجاز قرآن را به همراه داشت و در هفتم محرم الحرام 1377 قمری در قم وفات کرد و در قبرستان نو به خاک سپرده شد.

آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کربلایی کاظم اظهار داشتند: مرحوم کربلایی کاظم را من دیده بودم، در مشهد پهلوی آن مناره مسجد گوهرشاد نشسته بود قرآن اش هم دستش بود هرکس هم هر آیه ای را می گفت و می پرسید با نداشتن سواد اصلا باز می کرد آن آیه را با دستش با انگشت اش نشان می داد، این را من خود دیدم و امتحان کردم، این سماعی نبود.


مرحوم کربلایی کاظم همان کسی است که بی سواد بود و در جوانی و بر اثر یک توسلی به همان امامزاده که همان منطقه خودشان است، بنده هم رفتم آن امامزاده را زیارت کردم، همان امامزاده ای که در ساروق هست(البته چند تا امامزاده در ساروق است) آن شبستانی که ایشان در آنجا شب بیتوته کردند و در همان جا هم مشرف شدند به حمل قرآن در ذهنشان، آن شبستان را بنده رفتم و دیدم آن آیاتی که دیده بود میتواند بخواند و حافظ قرآن و نه فقط حافظ قرآن بلکه به یک شکل عجیبی مسلط بر همه قرآن.

گفتنی است کتاب «تجلی قرآن و عترت» با شمارگان 3000نسخه، در 284 صفحه با بررسی زندگی کربلایی کاظم ساروقی در قطع رقعی از سوی انتشارات دار الکتب الاسلامیه، برای دومین بار در سال جاری تجدید چاپ شد.

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین