عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
آیین نکوداشت ثبت کننده 50 سال مداحی کشور و صاحب فروشگاه عرضه محصولات مذهبی و آیینی «گلبانگ محمدی» از سوی فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

عقیق: ایمان شمسایی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق با اعلام این مطلب گفت: ویژه برنامه «پرده عشاق» به منظور تکریم و تجلیل از خادمان آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه برگزار می‌شود که اولین اجرای آن اختصاص به نکوداشت «عباس محمدی» شاعر و  ثبت کننده 50 سال مداحی کشور و صاحب فروشگاه عرضه محصولات مذهبی و آیینی «گلبانگ محمدی» دارد.

وی افزود: از حدود 50 سال پیش تا کنون، مجالس معروف مذهبی شهر تهران شاهد حضور عباس محمدی بود که صداهای ماندگار را ضبط و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد. آشنایی او با ذاکران سرشناس اهل بیت(ع) که بعضاً دارفانی را وداع گفته‌اند، باعث شد تا فروشگاه گلبانگ محمدی تنها مرجع دسترسی علاقه‌مندان به صوت و آوای مجالس آیینی دهه‌های اخیر باشد.

 

شمسایی اظهار داشت: فروشگاه گلبانگ محمدی نزدیک به 19 هزار نوار کاست مداحی را در خود جای داده که گنجینه‌ای برای تاریخ شفاهی و آیینی کشور به حساب می‌آید.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده با اشاره به سوابق این خادم امام حسین(ع) ادامه داد: عباس محمدی از سال 1352 در بلوار پاسدار گمنام در مغازه‌ای محقر اقدام به عرضه این محصولات فرهنگی آیینی کرد که به این منظور آیین نکوداشت وی، جمعه 8 آذرماه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد جابری واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان برادران شهید نورصالحی برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مراسم «پرده عشاق» که جمعی از مفاخر، پیر غلامان، پیشکسوتان و خادمان ابا عبدالله الحسین(ع) و شخصیت‌های فرهنگی و مدیران شهری حضور دارند ضمن اجرای برنامه‌های مختلف، «تعزیه عاشورا» توسط گروه حبیب بن مظاهر برای حاضران اجرا خواهد شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین