عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
شناسایی جوانان مسلمان آماده ازدواج و فراهم کردن شرایطی برای آشنایی آنان ضمن رعایت اصول اخلاقی و اسلامی از فعالیت های مسجد شهر «تولوز» فرانسه است.
ازدواج در مسجد
عقیق: در فرانسه ازدواج در سن های بسیار بالا صورت می گیرد و شیوه آشنایی جوانان برای ازدواج معمولا طی روابط نامتعارف اخلاقی است که نتیجه ای جز زندگی مشترک چند ساله بدون حصول ازدواج ندارد. در این فرهنگ غریب و ناملموس برای اسلام، مسلمانان فرانسه برای ازدواج و همسریابی مشکلات چند برابری دارند.
در شهر «تولوز» فرانسه، انجمن ارتباط فرقه ای و فرهنگی در فرانسه که مدیریت مسجد «Mirail» را بر عهده دارد تصمیم گرفت خدماتی را ارائه کند تا طی آن جوانان مجرد مسلمان ازدواج کنند.
مسئول انجمن ارتباط فرقه ای و فرهنگی در فرانسه در خصوص این فعالیت توضیح داد: به عنوان مسئول راهبری مسجد موظف هستیم مشغله ها و مشکلات جامعه مسلمان را شناسایی و مرتفع کنیم. در خصوص ازدواج خود را موظف می دانیم جوانان مسلمان را به یکدیگر معرفی کنیم تا براساس اصول اخلاقی و اسلامی به سمت ازدواج هدایت شوند.
در این باره جوانان علاقه مند به ازدواج شرایط خود را روی کاغذ می آورند و در اختیار مسئولان مسجد قرار می دهند و ما با بررسی آنها ترتیبات لازم برای آشنایی آنها را تدارک می بینیم.
با آغاز این طرح مشاهده کردیم که شمار متقاضیان بسیار بالا است و همه اطلاعات آماری متقاضیان و همسری که در نظر دارند اختیار کنند در سیستم ما ثبت شده است.
ما برای شناسایی افراد بعد از انجام مصاحبه تحقیقاتی را انجام می دهیم تا صحت گفته های آنها اثبات شود.
نخستین دیدار میان هر یک از دو جوان به شرط حضور حتمی یکی از محارم طرف دختر صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد که مسجد همچون خانه ای برای خانواده بزرگ مسلمانان به شمار می رود و ما می خواهیم خانواده های مسلمان با اعتماد به ما و قبل از آن توکل به خدا شرایط را برای آشنایی جوانانشان فراهم کنند.
وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته سرویس خدمت رسانی به جوانان مسلمانان با بیش از 600 ثبت نام در کل کشور فرانسه همراه بوده است.
دایره متقاضیان ازدواج بسیار گسترده و متفاوت است و رده سنی آنها از 17 تا 64 سال متغیر است. در میان آنها افراد مجرد، مطلقه با فرزند و یا دانشجو،بیکار، فرانسوی و یا خارجی دیده می شود.

مسئول انجمن ارتباط فرقه ای و فرهنگی در پایان ابراز امیدواری کرد که با وجود سنگینی کار و این مسئولیت تا کنون کسی از نظر جا نمانده است و تطابق افراد به درستی انجام می شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین