عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
حجت الاسلام ایزدهی، با اشاره به اقدامات وهابیت و هتک حرمت آنان به حرمیین عسگرین گفت: بهترین وسیله برای پاسخ به معاندان بهره گیری از قرآن است اما وهابیت یک جریان سیاسی به نام دین است که منطق نمی پذیرد.
قرآنعقیق: حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با بیان اینکه وهابیت جریانی جدا از اهل سنت است، گفت: تلاش وهابیون در این است که به نوعی خود را عضوی از اهل سنت بدانند در حالی که این چنین نیست.

وی ادامه داد: تاکنون شبهات مختلفی از سوی وهابیون در موارد مختلف مطرح شده است و نگاهی به اظهار نظرهای سران وهابیت حکایت از میزان و سطح محدود اطلاعات آنان دارد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه زبان قرآن را بهترین وسیله برای پاسخگویی به شبهات و هجمه معاندان به آموزه های شیعی دانست و افزود: بسیاری از مسائلی که اساسا در سیره اهل بیت(ع) نیز بوده است و شخص پیامبر(ص) هیچ ایرادی به آن وارد ندانسته اند از سوی وهابیون مورد هجمه قرار گرفته و همین امر حکایت از آن دارد که این جریان به اسم اسلام است.

ایزدهی تصریح کرد: وهابیت دنبال حق و حقانیت نیست بلکه همواره می خواهد به اسلام اصیل ضربه بزند و در این راه از هیچ گونه اقدامی روی گردان نیست حتی هتک حرمت به حرمین عسگریین.

این پژوهشگر با بیان اینکه وهابیت اساسا یک روش انگلیسی اظهار داشت: در واقع این جریان دین و مذهب نیست و تنها یک جریان سیاسی است که دست مایه رسیدن به اهداف ستکبران جهان شده است و به اسم اسلام در جهان فعالیت کرده و تمام تلاش آنها خدوش ساختن چهره حقیقی دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: جریان وهابیت به گونه ای عمل کرده است که گویی تنها راه برای مبارزه با مخالفان گردن زدن آنها و گسترش این روش است و تمام این عمکردها را به نام اسلام انجام می دهند و اساسا بسیاری از ریشه های اسلام هراسی به همین اقدامات باز می گردد.

ایزدهی در ادامه به شبهات وهابیون در رابطه با ماه محرم اشاره کرد و گفت: آنها می گویند که شیعه در روز عزاداری انواع غذاها و شربت ها را میان مردم پخش می کند که اشاره آنها همان نذری های مردم و عزاداران در ایام محرم است، در حالی که این مساله هیچ منافاتی با سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ندارد.

 وی گفت: وهابیون می گویند چه طور ممکن خواهد بود کسی که عزادار است انواع غذاهای مختلف را تناول کند، در حالی که چنین نیست و این غذا و طعام عزاداران حسینی است که شیعه به آن مبادرت ورزیده است.

 این محقق تصریح کرد: موضوع این است که وهابیت تحت هیچ شرایطی تابع استدلال نیستند که پاسخی به آنها داده شود وگرنه امام سجاد(ع) که خود صاحب عزا بوده و درشان حضرت سیدالشهدا(ع) آنچنان مظلومانه به شهادت رسیدند خودشان برای اطعام اقدام می کردند یعنی زنان بنی هاشم عزاداری می کردند و حضرت آنها را اطعام می کرد.

ایزدهی بیان کرد: بنابراین غذا درست کردن و پخش آن میان مردم عزادار نه تنها فضیلت است که منافاتی با شرع و عرف اسلام حقیقی و ناب ندارد ضمن آنکه وهابیت می گویند چه طور عزادار ممکن است که غذا بخورد که سوال آن است که آیا عزادار باید نیازهای طبیعی خود را در نظر نگیرد؟

 عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: گاهی یک طرف قضیه گروه منطق پذیر و اهل بحث وجود دارند اما وقتی اولا بحث گروهی منطقی نباشد و خودشان نیز استدلال پذیر نباشند حتی از زبان عقل و سند پاسخ حق را نمی پذیریند چراکه با اصل موضوع مشکل دارند همانند جریان وهابیت که تنها به اسم اسلام حرکت می کند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین