عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که درحال حاضر 65هزار مسجد درکشور وجود دارد که نیمی از آنها فاقد امام جماعت است گفت: 40هزار مسجد دیگر باید احداث شود و نیازمند50هزار امام جماعت می‌باشیم که تربیت آنها بر عهده حوزه علمیه است و باید به این نهاد مقدس توجه بیشتری شود.
سرلک
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سالک، امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، در قم با اشاره به این که مهمترین دغدغه کمیسیون فرهنگی مجلس مسئله ساخت های فرهنگی است، گفت: مهمترین زیر ساخت های، فرهنگی، اخلاقی، هدایتگری و مقابله با تهاجم فرهنگی در حوزه علمیه قم وجود دارد.

وی بیان داشت: معتقدیم، اگر طلاب و روحانیون به روز و آماده باشند و بتوانند به شبهات پاسخ دهند، بیمی از تهاجم فرهنگی و ناهنجاری در جامعه نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز دست های زیادی به سوی حوزه علمیه دراز است، گفت: حوزه باید مستقل و خود کفا باشد و سیاست مقام معظم رهبری نیز همین است؛ البته دولت نیز باید در مسائل عمرانی و فضاهای آموزشی به آن کمک کند.

وی با بیان این که کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح های خوبی را در دست مطالعه و ارائه به صحن علنی مجلس دارد، افزود: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، احداث مساجد، مسجد محوری و مساجد بین راهی، طرح جامع امر به معروف ونهی از منکر، نظارت بر صدا و سیما، طرح  جامع رسانه ها و... از جمله این طرح ها است که مجلس نیاز به رهنمود ها و نظرات حوزه در این زمینه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با بیان این که دغدغه امروز ما این است که دین را چگونه در جامعه حاکم کنیم، بیان داشت: در حال حاضر 40محور در رابطه با آسیب های فرهنگی که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است، استخراج شده است.

وی با اشاره به کمبود روحانی در مساجد کشور، یادآور شد: درحال حاضر 65هزار مسجد درکشور وجود دارد که نیمی از آنها فاقد امام جماعت است 40هزار مسجد دیگر باید احداث شود و نیازمند50هزار امام جماعت می‌باشیم که تربیت آنها بر عهده حوزه علمیه است و باید به این نهاد مقدس توجه بیشتری شود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین