عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
وقایع کوفه؛
بنابه روايت جمعى، از جمله شيخ صدوق در امالى، پس از شهادت اباعبدالله الحسين(ع) دو كودك به نام هاى ابراهيم و محمد از فرزندان عقيل با جعفر در كوفه به شهادت رسيدند.
بنابه روايت جمعى، از جمله شيخ صدوق در امالى، پس از شهادت اباعبدالله الحسين(ع) دو كودك به نام هاى (ابراهيم و محمد) از فرزندان عقيل با جعفر در كوفه به شهادت رسيدند.

 بدين سان كه وقتى زنان و فرزندان اسير را وارد كوفه نمودند، اين دو تن از بيم و وحشت پا به فرار گذاشتند و به خانه مردى طايى پناه جستند، صاحبخانه وضعيت آن ها را جويا شد، كودكان او را در جريان امر قرار دادند و گفتند: ما از خاندان رسول خدا(ص) هستيم، از بند اسارت گريخته و به تو پناه آورده ايم.

هواى نفس پليد او وى را وسوسه كرد كه اگر آن دو كودك را به قتل برساند و سرهاى آن ها را نزد ابن زياد ببرد، بدو جايزه خواهد داد، از اين رو؛ كودكان را به شهادت رساند و سرهاى آنان را نزد عبيدالله آورد و بر او وارد شد و آن ها را مقابل وى گذاشت.

ابن زياد او را مورد اعتراض قرار داد و گفت: كار بسيار ناپسندى انجام داده اى، به دو پسر بچه كه به تو پناه آورده بودند ستم روا داشته و آن ها را به قتل رساندى و در امانت، خيانت ورزيدى و سپس فرمان به كشتن او داد و در دَم او را كشتند.


پی نوشت:
(برگرفته از کتاب سلحشوران طف)
منبع:باشگاه خبرنگاران
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین